سه‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۸۵ - ۲۰:۳۴
۰ نفر

گروه حوادث با روشن شدن نتایج آزمایش دی ان ای و تبرئه یک زندانی آمریکایی ، دادگاه بوستون موافقت کرد که سه ونیم میلیون دلار به این زندانی بی گناه در قبال شش سال و نیم حبس پرداخت شود.

۳۰ می سال 1997 یک افسر پلیس بوستون هنگامی که در حیاط پشتی خانه اش در حال استراحت بود ناگهان مرد مسلحی را دید که کلاه بیس بال به سر داشت ، افسر پلیس با زیرکی خودش را به روی مرد مسلح انداخته و با وی درگیر شد و توانست کلاه وی را از سرش دربیاورد.

 اما مرد مسلح دو گلوله به سمت وی شلیک کرد و هنگامی که دریافت یک دختر جوان از پشت پنجره وی را تماشا می کند به سمت وی نیز شلیک کرد و سپس با این تصور که افسر پلیس جان باخته است در حالی که کلاه ایمنی خود را بر جای گذاشته بود به سرعت از آنجا دور شد و داخل ساختمانی نیمه کاره در آن اطراف شد ، اما تکه هایی از لباس وی که کنده شده بود بر کف حیاط باقی ماند .

با گزارش موضوع، پلیس بوستون پس از انتقال افسر پلیس به بیمارستان تحقیقات گسترده ای را در این باره آغاز کرد و با این تصور که احتمالا افسر پلیس قربانی انتقام جویی یکی از تبهکاران شده است لیستی از کسانی که می توانستند انگیزه انتقامجویی از این افسر را داشته باشند تهیه کرد و عکسهای آنها را به افسر پلیس و دختر جوانی که از پنجره شاهد درگیری بود نشان دادند ، در میان عکسها، افسر پلیس یک نفر از آنها را که سیاهپوست سابقه داری به نام استفان کوانز بود را شناسایی کرده و مدعی شد که ضارب وی این شخص است اما دختر جوان وی را شناسایی نکرد.

با دستگیری این مرد در حالی که وی مدعی بود هیچ نقشی در شلیک ها به افسر مجروح نداشته است ، اظهارات افسر پلیس مورد توجه قرار گرفت و در جلسه دادگاه در سال 1998 ، قضات دادگاه با توجه به اظهارات افسر مجروح و نیز نظریه ای که نشان می داد آثار انگشت مرد سیاهپوست با اثر انگشتی که بر روی کلاه بیس بال قرار دارد مطابقت دارد وی را به 15 سال حبس محکوم کردند.

اما در ژانویه 2004 دادگاه عالی سفولوک کاونتی دستور آزمایش را صادر کرد. به این ترتیب با توجه به درخواست وکیل استفان برای انجام آزمایش دی ان ای از وی، مرد زندانی به پزشکی قانونی انتقال یافته و نمونه های دن ان ای از وی گرفته شد، اما نتیجه ای که از آزمایش دی ان ای به دست آمد بسیار جالب توجه بود ، چرا که دی ان ای این متهم و دی ان ای که از کلاه بیس بال گرفته شد تفاوت داشت و این مسئله نشان می داد که تمامی بررسی های پلیسی در این باره اشتباه بوده است و مرد سیاهپوست از سال 1997 به اشتباه در زندان بوده است.

به این ترتیب وی در 23 ژانویه 2004 از زندان خارج شد و به آغوش خانواده اش بازگشت ، اما با شکایتی از پلیس و دادگستری بوستون درخواست غرامت کرد .
قضات دادگاه بوستون با بررسی درخواست غرامت این مرد ،حکم به پرداخت سه و نیم میلیون دلار به وی دادند.

کد خبر 2332

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز