دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاهی از فتواسلایدهای میکائیل رحمانی با عنوان «پاکستان – تونس: کیلومتر ۰۰۱» در نگارخانه سین برپا شده است.

نقاشی

به گزارش ایسنا، این هنرمند درباره‌ این نمایشگاه گفت: آثار این نمایشگاه که تلفیقی از عکس‌های خبری سال‌های اخیر هستند، از عکس‌های منتشر شده در رسانه‌های مختلف انتخاب شده‌اند.

این عکس‌ها که به وقایع چند سال گذشته در کشورهای مختلف خاورمیانه مربوط است، نشان دهنده‌ اوضاع در هم ریخته‌ این منطقه از دنیاست.

او افزود: هدف من از برگزاری چنین نمایشگاهی نشان دادن ارتباط نزدیک کشورهای خاورمیانه و تاثیر اتفاقات یک کشور در کشورهای دیگر این منطقه است.

در این فتومونتاژها از عناصر ملیت‌ها مانند پرچم و نقشه و تصویری را به وجود آورده که تنها مختص یک ملیت و کشور خاص نیست.

رحمانی همچنین گفت: عکس‌های استفاده شده در این نمایشگاه از عکس‌های رسانه‌ای هستند.

هدف استفاده از این تصاویر این بود که نشان بدهم در واقع تصویری که ما از خاورمیانه و اتفاقات آن در ذهن داریم، آن چیزی است که رسانه‌ها به ما نشان می‌دهند. هنرمند با هنر خود می‌تواند نگاه دیگری را به مخاطب عرضه کند.

او ادامه داد: کارها به صورتی هستند که وقتی از دور به آن‌ها نگاه می‌کنیم، به دلیل به کار رفتن موتیف‌های رنگی از فرهنگ‌های مختلف زیبا به نظر می‌رسند، اما مخاطب با نزدیک شدن به عکس‌ها و دیدن تصاویر مربوط به جنگ و تروریسم با نوعی تلخی گزنده روبه‌رو می‌شود. این تضاد برایش قابل توجه است.

این نمایشگاه تا 15 مهر ماه در نگارخانه سین واقع در شهرک غرب، خیابان هرمزان، خیابان پیروزان جنوبی، کوچه‌ دوازدهم، پلاک ۱۶ پذیرای علاقه‌مندان است.

میکائیل رحمانی متولد 1366 در سنندج است. او از سال 1384 به صورت جدی هنر را دنبال می‌کند و بانی و دبیر سالانه هنر معاصر در سنندج است.

کد خبر 233148
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز