بورس تهران از بررسی پرونده دست‌کم ۱۰شرکت جدید برای ورود به بازار سهام خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بورس اوراق بهادار تهران، اسماعیل درگاهی، سرپرست پذیرش بورس گفت: شرکت نفت سپاهان در اولویت واگذاری در آینده‌ای نزدیک قرار دارد، بارگذاری اطلاعات و صورت‌های مالی شرکت نفت سپاهان در سامانه کدال آغاز شده است، به این ترتیب با نهایی شدن امیدنامه، درج نام شرکت در فهرست نرخ‌های بورس انجام می‌شود. با توجه به توافق و برنامه‌ریزی صورت گرفته و عزم جدی سهامدار عمده برای عرضه سهام، به‌زودی شاهد عرضه سهام نفت سپاهان خواهیم بود.

درگاهی ادامه داد: شرکت‌های متعددی چون نفت جی، سیمان خوزستان، سیمان ساوه، گروه صنعتی پاکشو، برخی از هلدینگ‌های شستا(شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی) و برخی از شرکت‌های مشمول واگذاری چون شرکت سرمایه‌گذاری آب و برق صبا، مهاب قدس، منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس، شرکت‌های وابسته به شرکت ملی گاز ایران و دیگر شرکت‌های اصل 44در مراحل مختلف بررسی و آماده‌سازی برای پذیرش اولیه و یا مراحل بعد از پذیرش(شامل درج و عرضه) قرار دارند.

سرپرست پذیرش بورس تهران با اشاره به پیشرفت اقدامات انجام‌شده، افزود: شرکت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع سیمان(سیدکو)، سرمایه‌گذاری صدر تأمین و هلدینگ دارویی تأمین در اولویت تکمیل مراحل لازم برای عرضه قرار دارند؛ به‌نظر می‌رسد گزینه بعدی برای عرضه از میان 3 شرکت مذکور باشد.

او درباره جزئیات مذاکرات انجام‌شده برای پذیرش شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تأمین گفت: مذاکرات اولیه شروع و مدارک دریافت شده و امید است با تحولات صورت گرفته در شستا، زمینه همکاری بیشتر و تسریع در واگذاری‌ها فراهم شود.درگاهی از برنامه‌ریزی بورس برای عرضه صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله خبر داد و گفت: دستورالعمل‌ عرضه صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در سطح هیأت مدیره بورس اوراق بهادار تصویب و تأیید شده و برای اخذ مقام ناظر به سازمان بورس ارسال شده است.

درصورت تصویب سازمان بورس و اوراق بهادار، اقدامات مربوط به عملیاتی‌کردن پذیرش صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله شروع می‌شود.او تأکید کرد: بورس اوراق بهادار همچنین آمادگی پذیرش برخی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی را برای عملیاتی‌سازی‌ واگذاری سهام عدالت دارد.

کد خبر 233043
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز