یکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: در پی انتشار پیامک‌هایی در خوزستان مبنی بر وجود قرص سرماخوردگی حاوی باکلوفن که منجر به مرگ و به کما رفتن چند نفر شده است، معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز وقوع چنین اتفاقی را تکذیب و بر شایعه بودن این پیامک‌ها تاکید کرد.

قرص

به گزارش ایسنا، دکتر حسین برزگر، مدیر نظارت بر دارو و مواد مخدر دانشگاه علوم پزشکی اهواز ضمن تکذیب به کما رفتن تعدادی از هموطنان خوزستانی، خاطرنشان کرد: طبق استعلامی که از تمامی بیمارستان‌های استان و سازمان غذا و داروی کشور صورت گرفته تا این لحظه هیچ موردی مبنی بر صحت وجود چنین قرصی و یا حتی مرگ و به کما رفتن افراد مشاهده نشده است.

وی با تاکید بر این‌که هیچ فرآورده سرماخوردگی حاوی باکلوفن وجود ندارد، تصریح کرد: مصرف داروی باکلوفن که به عنوان شل کننده عضله کاربرد دارد چنین عارضه‌ای ایجاد نمی‌کند.

برزگر با بیان این‌که دستگاه‌های امنیتی و انتظامی مربوطه با افرادی که باعث تشویش اذهان عمومی می‌شوند، برخورد خواهند کرد، افزود: معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با تکذیب این شایعه از مردم شریف می‌خواهد هرگونه اطلاعات در زمینه محصولات دارویی و غذایی را از طریق رسانه‌های جمعی و یا ارگان‌های ذیصلاح، دریافت و به شایعات این چنینی توجه نکنند.

کد خبر 233023
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز