همشهری آنلاین: پس از اعتراض رسمی ایران به بانک‌جهانی و با هماهنگی‌های بعمل آمده با بانک جهانی، آن بانک اجازه نقل و انتقال تعهدات سر رسید شده را از مراجع ذیربط اخذ کرد و این امر موجب شد تا کلیه تعهدات سر رسید شده ایران در مواعید مقرر و با همکاری مجدد بانک واسط بازپرداخت شود.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: بازپرداخت کلیه تعهدات سر رسید شده دولت جمهوری اسلامی ایران به بانک جهانی انجام شده است و با این اقدام، بانک جهانی ایران را از وضعیت "عدم اجرای تعهدات" خارج و به حالت عادی بازگردانده است.

به گزارش ایلنا، علیشیری در ادامه افزود: به دلیل قصور بانک جهانی در معرفی بانک واسط برای ایفای تعهدات باز پرداخت اقساط وامهای سر رسید شده و استنکاف بانک واسط معرفی شده برای انجام پرداخت‌های ایران به بانک جهانی، بازپرداخت اقساط در سررسید مقرر با تأخیر انجام شده بود.

جانشین نماینده ایران در بانک جهانی در ادامه افزود: پس از اعتراض رسمی ایران به بانک‌جهانی و با هماهنگی‌های بعمل آمده با بانک جهانی، آن بانک اجازه نقل و انتقال تعهدات سر رسید شده را از مراجع ذیربط اخذ کرد و این امر موجب شد تا کلیه تعهدات سر رسید شده ایران در مواعید مقرر و با همکاری مجدد بانک واسط بازپرداخت شود.

معاون وزیر اموراقتصاد و دارایی در ادامه افزود: سایر تعهدات دولت جمهوری اسلامی ایران به بانک جهانی ناشی از اخذ اعتبارات گذشته برای طرح‌های توسعه‌ای و زیربنایی کشور در حوزه‌های سدسازی و آب و فاضلاب کشور بالغ بر 616 میلیون دلار خواهد بود که بازپرداخت آنها طی روال طبیعی و در سر رسید اقساط هر یک از وامهای ماخوذه به بانک جهانی پرداخت خواهد شد.

کد خبر 233002
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز