همشهری آنلاین: مدیر کل همکاری‌های علمی و امور بین‌الملل دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه در حال حاضر دانشگاه با هشت کشور در ارتباط است، گفت: تلاش دانشگاه این است که با کشور اسپانیا و ایتالیا نیز ارتباط برقرار کند.

 

مصطفی صفوی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه امسال 42 نفر در دوره اول MBE‌ از طریق ارتباط دانشگاه امیرکبیر با دانشگاه اشتنبایس آلمان در مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شدند، اظهارکرد: تلاش دانشگاه این است که این ارتباط را گسترش دهد و همچنین برای مقطع دکتری نیز برنامه‌هایی را در نظر گرفته است.

وی افزود: ‌در حال حاضر دانشگاه صنعتی امیرکبیر با چهار دانشگاه کربلا، کوفه، بصره و بابل عراق و سه دانشگاه آلمان و همچنین دانشگاه مالزی در ارتباط است.

صفوی با بیان اینکه دانشگاه امیرکبیر45 دانشجوی خارجی دارد، گفت:‌ دانشگاه تلاش دارد تعداد این دسته از دانشجویان را افزایش دهد و برنامه‌هایی را نیز در این زمینه تدارک دیده است.

مدیر کل همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به مشکلات ارزی دانشجویان ایرانی در خارج از کشور، اظهارکرد: تا کنون حدود 40 تقاضا از سوی دانشجویان برای پذیرش در دانشگاه امیرکبیر ثبت شده است.

صفوی تصریح کرد: طبق ضوابط وزارت علوم سوابق تمامی این دانشجویان به طور دقیق بررسی می‌شود و اگر شرایط آنها با دانشگاه امیرکبیر مطابقت داشت، انتقال این دسته از دانشجویان به دانشگاه انجام می‌شود.

کد خبر 232970

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز