گروه اقتصادی: شنبه ۶ مهر خیابان فردوسی حال و هوای ویژه‌ای داشت. دلالان ارز همه از مکالمه تلفنی روسای جمهور ایران و آمریکا سخن می‌گفتند اما واکنش نرخ‌ها به این رخداد سیاسی به میزان اهمیت آن نبود.

به گزارش خبرنگار همشهری از خیابان فردوسی، در حالی که پیش‌بینی می‌شد قیمت دلار کاهش محسوس و معناداری را تجربه کند اما هر دلار آمریکا در ساعات ابتدای صبح 2 هزار و 980 تومان قیمت‌گذاری شد و نرخ خرید هم روی 2 هزار و  900 تومان قرار گرفت. تابلو تمام صرافی‌ها همین نرخ را نشان می‌داد. سکه بهار آزادی هم تقریبا نرخ مشابهی به‌خود اختصاص داده بود و 960هزار تومان نرخ فروش و 920هزار تومان بهای خرید آن درنظر گرفته شده بود.

با آغاز معاملات اما نرخ‌ها بازهم کاهش یافت تا جایی که بهای دلار به 2هزار و 940تومان هم رسید اما از ساعت 14، شرایط تغییر کرد. افزایش بهای دلار آغاز شد و تا 3هزار تومان ادامه یافت.

دلالان خیابان فردوسی حتی در زمان ریزش قیمت‌ها هم اقدام به خرید انواع ارز می‌کردند. این روند نشان می‌داد که صرافان حساب ویژه‌ای روی سخنان رئیس‌کل بانک مرکزی باز کرده‌اند و کف قیمت را در همین حدود 2هزار و 900تومان فرض کرده‌اند به همین دلیل هنگام نزدیک شدن قیمت به این نرخ از خرید دلار استقبال می‌کردند.

هر یورو نیز تا 3هزار و 950تومان پایین آمد اما بار دیگر به 4هزار تومان رسید.

کد خبر 232896
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز