همشهری آنلاین: رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان "تا به امروز یک ریال از اعتبار مصوب ۲۰۰ میلیاردی مجلس برای استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس به دست ما نرسیده است" گفت: زمستان امسال هم مدارس با بخاری نفتی گرم می‌شوند.

 

به گزارش همشهری آنلاین، مرتضی رئیسی درخصوص استفاده از بخاری‌های نفتی در کلاس درس طی زمستان امسال اظهار داشت:‌ یکی از بهترین مصوبات و تصمیمات مجلس شورای اسلامی تخصیص اعتبار 200 میلیارد تومانی برای نوسازی سیستم گرمایشی مدارس بود.

وی افزود: بر اساس تبصره بند 7 قانون بودجه 92 مجلس شورای اسلامی مصوب کرد که مبلغ 200 میلیارد تومان برای استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس در اختیار سازمان نوسازی مدارس قرار بگیرد اما متأسفانه تاکنون در این خصوص اعتباری در اختیار آموزش و پرورش قرار نگرفته است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اینکه آموزش و پرورش از منابع داخلی خود 45 هزار بخاری برقی تابشی برای مدارس خریداری کرده است، گفت: 15 هزار بخاری تابشی در سطح مدارس توزیع شده است و 30 هزار بخاری باقی‌مانده تا قبل از شروع سرما به دست مدارس خواهد رسید.

رئیسی بیان کرد: البته باید توجه داشت که بخاری تابشی مدارسی را گرم می‌کند که حداکثر تا 3 کلاس درس دارند، مدارسی که بیشتر از 3 کلاس درس دارند به سامانه حرارتی مرکزی نیاز دارند که نصب آن هزینه زیادی را به‌همراه خواهد داشت، بنابراین نیازمند هستیم تا بخشی از اعتبار 200 میلیاردی مصوب مجلس تخصیص یابد.

وی با اشاره به "تا استاندارد سازی کامل سیستم گرمایشی مدارس مجبور هستیم تا بخشی از کلاس‌های درس را با بخاری نفتی استاندارد گرم کنیم"، گفت: هم‌اکنون در حال پیگیری تخصیص اعتبار 200 میلیاردی مصوب مجلس هستیم و امیدواریم دست اندرکاران کشور به این نیاز فوری آموزش و پرورش توجه خاصی داشته باشند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: هم‌اکنون تعدادی از مدارس کشور با بخاری نفتی و گازی گرم می‌شوند که بخاری گازی می‌تواند بسیار خطرناک‌تر از بخاری نفتی باشد و استفاده مستقیم از گاز در مدارس ممنوع است چرا که این نوع از بخاری علاوه بر خطر آتش سوزی خطر گازگرفتگی را به‌همراه دارد که برای جمع‌آوری تمام این بخاری‌ها از سطح مدارس کشور و تجهیز آنها به سامانه حرارتی استاندارد نیازمند اعتبار یک هزار میلیارد تومانی هستیم.

رئیسی گفت: اگر اعتبار 200 میلیاردی مصوب مجلس محقق شد طی امسال می‌توانیم سیستم گرمایشی یک‌پنجم از مدارس کشور را استاندارد کنیم.

کد خبر 232515
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز