همشهری آنلاین: سرنوشت فوتبال ایران و کره دوباره به هم گره خورده است. سه ماه پس از جشن مونسو و صعود ایران به جام جهانی، حالا کره‌ای‌ها می‌خواهند انتقام دو باخت رفت و برگشت برابر ایران را از فوتبال ایران در یک بازی باشگاهی بگیرند

nekounam

اما پسران آبی که با اقتدار به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا رسیده‌اند، می‌خواهند راه نرفته فوتبال ایران را پس از 22 سال تکمیل کنند و جام قهرمانی را بالای سر ببرند.

در این میان استقلالی‌ها حساب ویژه‌ای روی بازیکنان باتجربه‌شان کرده‌اند. بازیکنانی نظیر جواد نکونام که تابستان آینده بازوبند کاپیتانی ایران در جام جهانی بر بازو خواهد بست، مهره‌ی مهمی در میدان چهارشنبه عصر ورزشگاه جام جهانی سئول خواهد بود.

جواد نکونام در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره صعود استقلال به نیمه نهایی لیگ قهرمانان، رویارویی با اف سی سئول و... صحبت کرد.

  • ظاهرا پس از سفر به کره به شدت سرما خورده بودید و هنوز با سایر بازیکنان تمرین نکرده‌اید. حالا وضعیت‌تان چطور است؟

خوشبختانه وضعیتم خوب است. بهتر هستم و مداوا رویم صورت گرفته. بعد از تب و لرز شدیدی که کردم، با کمک پزشکان اکنون وضعیت بهتری دارم. دیروز هم تمرین سبکی انجام دادم. فکر می‌کنم تا روز بازی آماده شوم و اگر کادر فنی صلاح دید می‌توانم برای استقلال بازی کنم.

  • دوباره انگار سرنوشت فوتبال ایران و کره به هم گره خورده اما این بار در باشگاهی. ابتدا کمی درباره سئول، حریف چهارشنبه‌تان صحبت کنید.

بازی سختی است. به هر حال فوتبال کره برای همه شناخته شده است. سئول تیم خوبی است. فکر می‌کنم آن‌ها در لیگ کره اکنون در رده سوم باشند. سئول توانسته الاهلی که یکی از مدعیان اصلی قهرمانی رقابت‌ها بود را حذف کند و این نشان از قدرت تیم کره‌ای دارد. به هر حال بازی خیلی سختی در کره خواهیم داشت. باید بتوانیم با نتیجه خوب از این بازی خارج شویم تا در نهایت هفته آینده در حضور تماشاگران‌مان کار را تمام کنیم. درباره سوالی که هم پرسیدید باید بگویم آن بازی دیداری ملی بود و این بازی باشگاهی. درست است که ما اکنون نماینده فوتبال ایران هستیم اما در رقابت‌های باشگاهی فضای متفاوتی حاکم است.

  • بعد از دو باخت کره‌ای‌ها برابر تیم ملی آن‌ها منتظر روزی هستند که بتوانند انتقام شکست‌هایشان را بگیرند و حالا پس از اینکه ایران به پیشنهاد بازی دوستانه با کره پاسخ منفی داد، دیدار استقلال و سئول نخستین رویارویی ایران و کره بعد از آن صعود تاریخی در مونسو است. آیا شما به آن‌ها اجازه می‌دهید که از فوتبال ایران انتقام بگیرند؟

بحث انتقام نیست. آن‌ها آن دو بازی را باختند و پرونده رقابت‌های انتخابی جام جهانی با صعود ایران به عنوان تیم اول بسته شد. اما بازی چهارشنبه رویارویی تازه‌ای است بین فوتبال باشگاهی ایران و کره. اکنون هر دو تیم به فکر صعود به فینال هستند. امیدوارم این اتفاق برای نماینده فوتبال ایران بیفتد. به هر حال همان طور که گفتم در بازی‌های ملی فضای دیگری حاکم است و نباید این بازی را با آن رقابت‌ها مقایسه کرد.

  • با اتفاقاتی که در این چند ساله افتاده به نظر می‌رسد کره‌ای‌ها نسبت به جواد نکونام حساسیت پیدا کرده‌اند. خود شما این فضا را در بازی 27 خرداد در ورزشگاه مونسو تجربه کردید. هر وقت توپ زیر پایتان می‌افتاد کل ورزشگاه سر و صدا به پا می‌کردند.

من به این چیزها فکر نمی‌کنم. برای من رفتار آن‌ها مهم نیست. سعی می‌کنم بهترین بازی خودم را انجام بدهم. تلاش می‌کنم تا در موفقیت تیم سهیم باشم. تنها کسب نتیجه در این بازی برایم اهمیت دارد و مطمئن باشید به این چیزها در بازی چهارشنبه اصلا فکر نخواهم کرد.

  • وقتی سال قبل قصد داشتید با استقلال قرارداد ببندید گفتید که قهرمانی در لیگ برتر و قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا تنها آرزوهای فوتبالی باقی مانده شماست. سال قبل که قهرمان لیگ شدید و حالا در آستانه رسیدن به فینال لیگ قهرمانان هستید.

همان طور که شما گفتید سال قبل توانستم همراه استقلال قهرمان لیگ ایران شوم. این یکی از آرزوهای من بود. اکنون هم به جمع چهار تیم برتر آسیا رسیده‌ایم و فاصله‌ای تا برآورده کردن آن آرزو باقی نمانده. همه امیدم این است که بتوانیم به این آرزو هم برسیم تا پس از سال‌ها فوتبال ایران در رقابت‌های باشگاهی آسیا به قهرمانی دست یابد.

  • اکنون و پس از صعود استقلال به نیمه نهایی، دیگر بحث رنگ‌ها مطرح نیست و همه فوتبال ایران منتظر هستند که پس از صعود ایران به جام جهانی استقلال بتواند سال موفقیت آمیز فوتبال را با قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا تکمیل کند.

ما ایرانی‌ها نشان داده‌ایم هر وقت متحد باشیم، می‌توانیم نتیجه بگیریم. امیدوارم این اتحاد و همدلی همچنان وجود داشته باشد و ما هم بتوانیم نماینده شایسته‌ای برای فوتبال ایران باشیم و با قهرمانی در آسیا موفقیت‌ها را تکمیل کنیم.

  • یکی از دغدغه‌های اصلی استقلال برای بازی چهارشنبه تک اخطاره بودن 6 بازیکن استقلال است؛ موضوعی که ظاهرا با تذکر کادر فنی تیم هم به بازیکنان همراه شده.

به نظرم این مسئله اصلا اهمیتی ندارد. وقتی نیاز است که برای موفقیت تیم بازیکنی کارت زرد بگیرد، باید حتما این کار را انجام دهد. من شخصا به این چیزها فکر نمی‌کنم. به هر حال اگر بازیکنی نتواند به دلیل محرومیت در یک بازی حضور داشته باشد حتما بازیکنان جایگزین هستند که جای او را پر کنند. فکر نمی‌کنم الان چیزی به غیر از موفقیت استقلال اهمیت داشته باشد. در این میان اگر بازیکنی به دیداری نرسد، مهم نیست و من هم اکنون فقط به این فکر می‌کنم که استقلال بتواند به فینال برود. تمرکز بر روی اینکه تیم موفق باشد می‌تواند رمز موفقیت و پیروزی باشد. امیدوارم این اتفاق به هر نحو ممکن بیفتد و استقلال با یک نتیجه خوب، میدان سئول را ترک کند و به تهران بیاید.

کد خبر 232244
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز