مجله گردشگری «Condé Nast» چاپ آمریکا، در آستانه سفر رئیس‌جمهور ایران به نیویورک، درخواست مصاحبه‌ تخصصی در زمینه گردشگری از حسن روحانی کرد.

 این نخستین‌بار است که یک نشریه بین‌المللی گردشگری از مقامات ایرانی در این سطح، درخواست می‌کند تا مشخصا درباره موضوع گردشگری و نقش ایران در این زمینه گفت‌وگو کند. انگیزه این نشریه آمریکایی برای انجام این گفت‌وگو، طبق آنچه در نامه درخواست رسمی آن نشریه آمده است، اظهارات و تأکیدهای حسن روحانی درباره‌ توسعه گردشگری و همچنین ایجاد اشتغال برای 4میلیون ایرانی از طریق این صنعت است.

این درخواست در حالی مطرح شده که حسن روحانی به‌تازگی مقاله‌ای درباره سیاست‌ خارجی ایران در روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» چاپ کرد. این نشریه تخصصی گردشگری نیز با توجه به رویکردها و صحبت‌های اخیر رئیس‌جمهور ایران، با ارسال تقاضایی برای انجام گفت‌وگو در زمینه گردشگری با هدف شفاف‌سازی درباره تعاملات و روابط گردشگری ایران و آمریکا، فرصت را مناسب دانسته است. این مجله خود را بزرگ‌ترین مجله گردشگری در جهان معرفی کرده و از رئیس‌جمهور ایران خواسته است تا درباره نقش ایران در جهان و علاقه‌مندی برای گسترش گردشگری در ایران مصاحبه داشته باشد. این مجله همچنین اعلام کرده است، گردشگری را به‌عنوان ابزاری مهم برای توسعه و درک فرهنگ بین‌ ملت‌ها می‌داند. Condé Nast همچنین خواستار اعزام یک روزنامه‌نگار گردشگری به ایران شده است. این نشریه گردشگری در سال 1987میلادی در نیویورک آمریکا منتشر شد و با داشتن حدود 810هزار تیراژ و 3‌میلیون خواننده، یکی از پرتیراژترین نشریات گردشگری جهان است.

کد خبر 231933

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز