همشهری آنلاین: معاون ستادکل نیروهای مسلح با تأکید بر اینکه صلح با تحمیل و تحریم برقرار نمی‌شود، گفت: ما با مدل جدیدی از تروریسم آمریکایی به نام صلح و رهایی و آزادی مواجه هستیم.

به گزارش تسنیم، سردار مسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستادکل نیروهای مسلح در همایش "صلح عادلانه در نظام جهانی" که صبح امروز در مرکز پژوهش‌های وزارت خارجه برگزار می‌شد، سرشت انسان‌ها را پاکی، صلح و حرکت به‌سمت عدالت دانست و گفت: انسان‌ها از گذشته تاکنون از تهدیدها و چالش‌ها و فقر و نکبت گریزان بودند، اما مع‌الاسف وجود شرارت و شیاطین در برابر حق و خیر و پاکی مانع رسیدن بشر به این موهبت‌های الهی شده است.

وی ادامه داد: انسان‌ها یا از رسیدن به صلح منع شده‌اند و یا اینکه صلح را از دریچه تعریف زورمداران و مستکبران شاهد بودند و به آنها تحمیل شده است بدون اینکه انسانیت و کرامت انسانی مورد توجه باشد.

معاون ستادکل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: کافی است نگاهی به منطقه به‌اصطلاح خاورمیانه و به‌اصطلاح درست منطقه غرب آسیا بیندازیم و ببینیم چه جنایت‌ها به اسم صلح انجام می‌شود. جنایت تحت عنوان صلح گاهی آن‌چنان بالاست که نه‌تنها جامعه امروز را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بلکه نسل‌های آینده را دچار نکبت و بدبختی می‌کند.

جزایری با اشاره به اوضاع سوریه گفت: امروز جنایت‌های ضدبشری به نام صلح، ایجاد آرامش و دموکراسی و فناوری صورت می‌گیرد و ما با مدل جدیدی از تروریسم آمریکایی به نام صلح و رهایی و آزادی مواجه هستیم.

وی جهان امروز را گرفتار جنگ‌های ظالمانه دانست و گفت: آیا صلح از طریق سلاح و تروریست از یک طرف مضحک و از طرف دیگر دردناک نیست و آیا می‌توان از طریق تروریست داعیه صلح داشت؟ آیا بازی با الفاظ، صلح را برقرار می‌کند؟

معاون ستادکل نیروهای مسلح تصریح کرد: صلح واقعی یعنی سلامت و رعایت حقوق انسان‌ها. این امر مربوط به زمانی است که شرایط عادلانه برقرار شود که به‌معنای آزاد بودن انسان‌ها از بند رژیم‌های سلطه است. صلح با تحمیل، فشار و تحریم برقرار نمی‌شود.

جزایری با بیان اینکه صلح در سایه جنگ و زیر منافع قدرت‌های سلطه‌گر به وجود نمی‌آید، گفت: تلاش عمده استکبار جهانی برای جا انداختن این مطلب است که صلح فقط از طریق اعمال زور آنها حاصل می‌شود و بدیهی است که چنین صلحی پایدار و برقرار نخواهد بود و مدل جایگزین ایده‌آل بشریت صلح از رهگذر عدالت‌گستری است. صلح نمی‌تواند از طریق زورمداران، دموکراسی‌های هدایت‌شده، حکومت‌های کودتاشده، نظام‌های تک‌قطبی و دوقطبی، نظام‌های کدخداسالار و منافع یک‌طرفه برقرار شود.

وی با بیان اینکه در آموزه‌های دینی کلید‌های اصلی رشد و تعالی برای انسان‌ها دیده شده است، گفت: در مکاتب مادی منافع قدرت‌ها و قلدرها در چارچوب‌ سازمان‌های به‌اصطلاح بین‌المللی که به‌خواست قدرت‌ها می‌چرخد، صلح وجود ندارد، بلکه صلح در مکاتب الهی وجود دارد.

معاون ستادکل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: نمی‌توان به صلحی خوشبین بود که خود را بالاتر از دیگران می‌بیند. نظام سرمایه‌داری جهانی و صهیونیزم بین‌الملل با ظاهری زیبا در زمان اوج تهاجمات و ویرانی فرهنگی سایر جوامع و جنگ نرم فریاد صلح سر می‌دهد. همان‌موقع که استکبار، جنگی ویرانگر انجام می‌دهد، همزمان صحبت از صلح می‌کند که فهم اشتباهی است که به خورد افکار عمومی داده می‌شود و رفع آن نیازمند یک نهضت نخبگی است و نیاز به گفتمان‌سازی و بصیرت‌افزایی دارد.

کد خبر 231836
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز