همشهری آنلاین: دومین نشست تخصصی رسانه و چشم‌انداز و سیاست‌های کلی اصل ۴۴ در مرکز بین‌المللی رشد جزیره قشم پایان یافت.

رسانه و چشم‌انداز

دبیر برگزاری این نشست دیشب گفت: تشکیل کمیته ارتباطات و تبلیغات راهبردی، تدوین روش‌ها و شیوه‌های تبلیغ متناسب با جامعه هدف و تشکیل اتاق سیاستگذاری رسانه‌ای از مهمترین محورهای مورد بحث در این نشست بود.

آقای گیل آبادی افزود: استفاده از فضای مجازی و ظرفیت‌های اجتماعی، فعالیت‌های رسانه‌ای با نگاه به سند بالا دستی چشم انداز ایران درسال 1404 و بررسی پیوست فرهنگی- هنری سند چشم انداز دیگر دستورکارهای نشست تخصصی رسانه و چشم انداز و سیاست‌های کلی اصل 44 بود.

پنجاه نفر از کارشناسان و فعالان سیاسی و رسانه‌ای کشور در 2 روز گذشته در مورد نقش، جایگاه و ظرفیت رسانه‌ها برای تحقق سند چشم انداز در جزیره قشم بحث و تبادل نظر کردند.

مقرر شد نتایج این نشست به سیاستگذاران و اعضاء مجمع تشخیص مصلحت نظام گزارش شود.

چگونگی تشریح سند چشم انداز در رسانه‌ها، تاسیس بانک اطلاعات این سند و ضرورت تولید محصولات رسانه‌ای برای شناساندن سندچشم انداز به مردم از محورهایی بود که کارشناسان برای اجرایی شدن آن اتفاق نظر داشتند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این نشست گفت: نهضت فرهنگی که مقدمه دستیابی به دیگر اهداف سند چشم انداز است باید با عملیات رسانه‌ای تحقق یابد. آقای رضایی افزود: افزایش روحیه مطالبه‌گری و پرسشگری از مسئولان برای اجرایی شدن اهداف سند چشم‌انداز از اولویت‌های رسانه‌هاست.

وی گفت: حرکت مناسب توسعه ای جمهوری اسلامی ایران باعث شده است تا امروز کشور بزرگترین قدرت سیاسی- امنیتی منطقه و جزو 10 کشور برتر دنیا باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ایجاد روحیه مطالبه گری عموم سبب تندتر شدن حرکت توسعه ای در کشور می‌شود.

در پایان دومین نشست تخصصی رسانه و چشم انداز و سیاست‌های کلی اصل 44، از پنج نفر از پیشکسوتان رسانه‌ای کشور هم قدردانی شد.

کد خبر 231726
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز