همشهری آنلاین پیشتاز عرصه بازی‌های رایانه‌ای که شاید بتوان وی را عامل تحولی عمده این بازی‌ها در عصر جدید نامید در سن هشتاد و پنج سالگی درگذشت.

Hiroshi Yamauchi

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، هیروشی یامائوچی (Hiroshi Yamauchi) که توانسته بود زمانی نینتندو (Nintendo) را از یک بازی ساده به یک بازی ویدئویی جهانی تبدیل کند در گذشت.

در کنار عرضه نینتندو، شرکت زیر دست وی در دهه نود سوپر نینتندوها را نیز به بازار عرضه کرد که برخی از شخصیت‌های ارائه شده در این بازی‌ها، به چهره‌های ماندگار برای بازی‌ها و کودکان تبدیل شدند که سوپر ماریو از جمله این افراد است.

یامائوچی همواره این باور را داشت که این هنرمندان هستند که باید بازی‌های رایانه ای و ویدئویی را طراحی و عرضه کنند نه افراد فنی و این خود یکی از علل موفقیت خیره کننده نینتند و بازی‌های ارائه شده در این شرکت بود؛ کنسول‌های بازی نیز صرفا برای این هدف طراحی شدند و بعدها شرکت‌هایی مانند مایکروسافت و سونی توجه بیشتری به بازار تجهیزات سرگرمی خانگی کردند.

تازه‌ترین بازی که این شرکت با نام دزدی بزرگ عرضه کرده، در بیست و چهار ساعت هشتصد میلیون دلار فروش داشت که به مراتب بیشتر از فروش قسمت دوم هری پاتر بود. اگر چه این بازی بسیار خشن است ولی محبوبیت زیادی نیز دارد.

کد خبر 231725
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز