چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۷
۰ نفر

گروه شهری: رئیس و تعدادی از اعضای شورای شهر تهران با حضور در وزارت کشور با عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور دیدار کردند.

در این دیدار احمد مسجد‌جامعی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران و جمعی از اعضای شورای شهر ازجمله چمران، سروری، دنیا‌مالی، دبیر، شاکری، آباد، حافظی و جدیدی با تبریک انتخاب عبدالرضا رحمانی فضلی به‌عنوان وزیر کشور، به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود درخصوص چالش‌های پیش روی شوراهای شهر و مسائل و مشکلات اداره کلانشهرها ازجمله شهر تهران پرداختند. اعضای شورای شهر با اشاره به نقش وزارت کشور به‌عنوان تنها رابط رسمی بین شوراها و دولت بر ضرورت ایفای نقش حداکثری وزارت کشور برای اصلاح و ارتقای تعامل بین دولت، شوراها و شهرداری‌ها تأکید کردند.

کمبود اعتبارات شهرداری‌ها به‌عنوان اصلی‌ترین مسئله شهرداری‌ها، تحقق به‌ موقع و بدون تأخیر منابع درآمدی که به موجب قانون برای شهرداری‌ها پیش‌بینی شده است، اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری، احیای نقش وزارت کشور در طرح جامع شهر تهران درخصوص اصلاح تقسیمات کشوری، تحقق سهم قانونی در تأمین هزینه‌های حفظ و توسعه حمل‌ونقل عمومی در تهران و کلانشهرها، ازجمله موارد مطروحه اعضای شورای شهر تهران در دیدار با وزیر کشور بود. در این دیدار، عبدالرضا رحمانی فضلی ابراز امیدواری کرد که با تداوم اینگونه نشست‌ها، بستر تعامل حداکثری برای اصلاح روند اداره کلانشهرها و شهر تهران بیش از پیش فراهم شود. وزیر کشور با تأکید بر ضرورت استقرار یک نگاه ملی در بررسی مسائل شهر تهران و کلانشهرهای دیگر، ضرورت تدوین مؤلفه‌های عمیق‌نگری، آینده‌نگری و عدالت‌محوری در برنامه‌ریزی کلان برای ارتقای شهر تهران را خواستار شد.

رحمانی فضلی با استقبال از تمایل جدی شورای شهر به گسترش تعاملات فیمابین پیشنهاد کرد که یک کارگروه کارشناسی برای احصای محورهای ارتقای تعامل بین وزارت کشور، شوراهای اسلامی و شهرداری‌ها تشکیل شود.

کد خبر 231616
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز