همشهری آنلاین: دانشمندان استرالیایی و آمریکایی نقشه مناطقی از زمین را تهیه کرده‌اند که نسبت به تغییرات اقلیم بیشترین و کم‌ترین آسیب‌پذیری را دارند.

تهیه نقشه مناطق پر خطر زمین در برابر تغییرات اقلیمی

به گزارش مهر، دانشمندان انجمن حفاظت از حیات وحش دانشگاه کویینزلند و دانشگاه استنفورد این نقشه را با استفاده از داده‌های اکوسیستم‌های جهان و پیش‌بینی‌های صورت گرفته در مورد این که چگونه تغییرات اقلیم می‌تواند آن‌ها را تحت تاثیر بگذارد، تهیه کرده‌اند.

این نقشه نشان می‌دهد جنوب و جنوب شرق آسیا، اروپای غربی و مرکزی، جنوب شرق آمریکا و جنوب استرالیا آسیب‌پذیرترین مناطق به تغییرات اقلیم هستند.

این نقشه آسیب‌پذیری به دولت‌ها و سازمان‌های محیط زیست کمک خواهد کرد مناطقی را شناسایی کنند که بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری فعالیت‌های حفاظت از اکوسیستم‌ها و ارائه خدمات یکسان به حیات وحش و انسان هستند.

"جیمز واتسون" مدیر برنامه تغییرات اقلیم انجمن حفاظت از محیط زیست گفت: باید بدانیم تغییرات اقلیم اکوسیستم را به طور مستقیم و غیرمستقیم از جنبه‌های مختلف تحت تاثیر قرار می‌دهد و نمی‌توانیم تصور کنیم که همه اقدامات سازگاری در همه جا مناسب و کارآمد هستند.

حقیقت این است که بودجه محدودی وجود دارد و باید در سرمایه‌گذاری های خود در زمینه‌های راهبردهای سازگاری در سراسر دنیا هوشمندانه رفتار کنیم.

نتایج این تحقیقات درنشریه Nature Climate Change منتشر شده است.

کد خبر 231489
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز