همشهری آنلاین: دبیر شورای مرکزی انضباطی وزارت بهداشت گفت: در میان دانشجویان متخلفی که برای آنها حکم انضباطی صادر شده است پسران خوابگاهی بیشترین میزان تخلفات را داشته‌اند.

دکتر وحید صرامی در گفتگو با مهر با انتقاد از آمارهای غیر رسمی که درباره تخلفات دانشجویی در زمینه مصرف الکل و مواد مخدر اعلام می شود، گفت: هیچ آمارگیری رسمی درباره این گونه تخلفات در میان دانشجویان انجام نشده است و آمارهای غیررسمی به گونه ای غیرواقعی مصرف الکل و مواد مخدر را در میان دانشجویان بالا اعلام می‌کنند.

وی اظهار داشت: از تعداد محدود احکامی که برای دانشجویان متخلف صادر می‌شود کمتر از یک دهم درصد آن متعلق به دانشجویانی است که دچار تخلف مصرف مواد مخدر، دخانیات و الکل شده اند در حالی که برخی در رسانه ها با آمارهای 40 و 50 درصدی عنوان می کنند که نیمی از دانشجویان معتاد و الکلی هستند.

وی افزود: ما سعی کرده ایم در وزارت بهداشت روش تذکر و ارشادی را پیش بگیریم و افرادی که هنوز تخلف آنها محرز نشده را برای مشاوره به دفاتر مشاوره می فرستیم و در حد امکان از صدور احکام برای دانشجویان جلوگیری می‌کنیم اما در نهایت پس از ثبت تخلف دانشجو در سوء مصرف مواد دخانی یا الکل حکم انضباطی برای دانشجوی متخلف صادر می‌شود که میزان این احکام یک دهم درصد تعداد احکام صادره در سال 90 را نشان می‌دهد.

صرامی اظهار داشت: در میان دانشجویان متخلفی که برای آنها حکم انضباطی صادر شده است پسران خوابگاهی بیشترین میزان تخلفات را داشته‌اند.

وی درباره صدور احکام برای دانشجویانی که فعالیت سیاسی آنها منجر به صدور حکم انضباطی شده است، گفت: عنوان تخلف سیاسی از شیوه نامه حذف شده است و اقدامات خلاف امنیت جایگزین آن شده است و در دو سال اخیر تنها 2 حکم انضباطی درباره این دسته از تخلفات صادر شده است.

دبیر شورای مرکزی انضباطی وزارت بهداشت تاکید کرد: بیشترین میزان تخلفات دانشجویان علوم پزشکی که منجر به صدور حکم انضباطی می شود تخلفات اخلاقی است.

وی درباره سنگین ترین و سبک ترین احکام انضباطی گفت: سبک ترین حکم در دو سال اخیر اخطار شفاهی و درج در پرونده دانشجو و سنگین ترین حکم تغییر رشته از پزشکی به کارشناسی بوده است.

کد خبر 231242

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز