همشهری آنلاین: عضو هیات مدیره تعاونی خوابگاه داران غیردولتی گفت: قیمت خوابگاه‌های غیردولتی در تهران و شهرستان‌ها چندان متفاوت نیست اما چون اجاره ملک در تهران بیشتر است شاید قیمت‌ها در تهران کمی بالاتر باشد ولی در مجموع از 85 تا 150 هزار تومان است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، علیرضا شوکتی گفت: در حال حاضر تعاونی خوابگاه داران غیر دولتی 320 نفر عضو دارد که اعضای جدیدی نیز درحال اضافه شدن به این تعاونی هستند.

وی با بیان اینکه تعاونی خوابگاه داران غیردولتی از مهرماه به اتحادیه خوابگاه دارن غیردولتی تبدیل خواهد شد، افزود: مراحل راه اندازی اتحادیه با حمایت صندوق رفاه و وزارت علوم در حال طی شدن است.

عضو هیات مدیره تعاونی خوابگاه داران غیردولتی افزود: در حال حاضر درحال تشکیل نمایندگان تعاونی خوابگاه داران غیر دولتی در استان‌ها هستیم چرا که از ضروریات تشکیل اتحادیه این است که در استان‌ها نمایندگی تشکیل دهیم.

وی درباره نوع فعالیت این خوابگاه ها و چگونگی همکاری آنها با دانشگاه‌ها، گفت: دانشگاه‌ها حق ندارند با خوابگاه‌هایی که عضو تعاونی نیستند همکاری کنند و دانشجویان را به این خوابگاه‌ها معرفی کنند.

شوکتی افزود: یک سامانه اوایل مهر راه اندازی می‌شود که دانشجو وقتی ثبت نام می‌کند مشخصات خوابگاه غیر دولتی که می‌توانند آنجا ثبت نام کند درسامانه با تمام جزئیات وجود دارد.

عضو هیات مدیره تعاونی خوابگاه داران غیردولتی افزود: قیمت خوابگاه‌های غیردولتی در تهران و شهرستان‌ها چندان متفاوت نیست اما چون اجاره ملک در تهران بیشتر است شاید قیمت‌ها در تهران کمی بالاتر باشد ولی در مجموع از 85 تا 150 هزار تومان است.

وی ادامه داد: خوابگاه‌های غیر دولتی دارای اینترنت و تجهیزات رفاهی هستند، ولی غذا شامل برنامه آنها نمی شود.

شوکتی افزود: ظرفیت خوابگاه‌های غیردولتی در کشور بیش از متقاضیان است و کمبودی وجود ندارد و هیچ دانشجویی بدون خوابگاه نمی‌ماند.

وی افزود: از مهر ماه خوابگاه‌هایی که مجوز ندارند براساس تفاهم نامه ای که با اماکن منعقد شده جمع آوری می شوند.

کد خبر 222127
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز