همشهری آنلاین: کنسرت گروه خردسال "نهال سرو" به سرپرستی سیدعلی مصطفوی ساعت ۲۰ پنجشنبه ۲۸ شهریور با خوانندگی مهدی محمدی و اجرای قطعاتی از استادان: صبا، وزیری و تجویدی در تالار سوره‌ حوزه هنری برگزار می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از حوزه هنری، سیدعلی مصطفوی سرپرست گروه خردسال نهال سرو، ضمن اعلام این خبر به ارائه توضیحاتی درباره این گروه و کنسرت یاد شده پرداخت و گفت: گروه نهال سرو به عنوان کوچک‌ترین گروه سنی موسیقی ایران با میانگین سنی 10 سال، دراین کنسرت سعی دارد برای اولین بار قطعاتی از موسیقی دستگاهی ایران را که به لحاظ کیفیت و شهرت به گوش اهل موسیقی آشنا است، اجرا کند و از این رو مهدی محمدی که در این اجرا به عنوان خواننده مهمان گروه را همراهی می‌کند، به اجرای قطعاتی از اساتید یاد شده در دستگاه شور و دشتی خواهد پرداخت.

سرپرست گروه خردسال نهال سرو، سپس به معرفی نوازندگان گروه اش پرداخت و گفت: کیان اسلام‌زاده، باربد مهربد، دانیال خاتون‌آبادی، مارال مجدپور و مبین مصباح به عنوان نوازندگان تار، متین مصباح سه‌تار، کوروش کمیلی‌زاده سنتور، تارا رضایی قانون، نگین محمدی کمانچه، دانیال نوری‌مقدم، حسام بنی‌هاشمی و ماهک حسینی به عنوان نوازنده سازهای کوبه‌ای ازهنرمندان خردسالی هستند که به هنرنمایی در این کنسرت خواهند پرداخت.

مصطفوی درباره پیشینه این گروه گفت: این گروه زیر مجموعه‌ای از گروه "سروآزاد" است که در سال‌های اخیر با آهنگسازی و سرپرستی اینجانب در عرصه موسیقی دستگاهی درکشور فعالیت کرده و درحال حاضر هم از هنرمندی استاد "مجید درخشانی" و خوانندگی "وحید تاج" بهره می‌گیرد.

وی دراین باره ادامه داد: گروه نهال سرو از ابتدای تشکیل تاکنون اجراهایی داشته که می‌توان به اجرا در جشنواره شمسه سال 91 در منطقه یک تهران اشاره کرد که از آن هم استقبال و تقدیر شد.

همچنین درچند برنامه به مناسبت‌های گوناگون به اجرای برنامه پرداخته و درهفته جهانی تئاتر، که اردیبهشت سال جاری در تالار استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان برگزار شد نیز به اجرای برنامه پرداخت که بسیار مورد توجه اهالی خانه تئاتر و شرکت کنندگان در این جشن قرار گرفت.

کد خبر 231034
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز