همشهری آنلاین: دبیر انجمن خودروسازان با بیان اینکه از وزیر صنعت خواسته‌ایم تا قیمت‌گذاری خودرو مورد بازنگری قرار گیرد، گفت: در صورت بازنگری در انحصاری بودن خودرو توسط شورای اقتصاد، قیمت‌گذاری خودرو از شورای رقابت به سازمان حمایت منتقل می‌شود.

فارس نوشت: احمد نعمت‌بخش در مورد چگونگی قیمت‌گذاری خودرو در دولت جدید، اظهار داشت: انحصاری بودن خودرو و لزوم قیمت‌گذاری آن توسط شورای رقابت، در دولت قبل به تصویب شورای اقتصاد رسید و حال برای تغییر این مکانیزم، باید در همان شورا مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: شورای اقتصاد می‌تواند انحصاری بودن خودرو را لغو کند و از این طریق، قیمت‌گذاری خودرو از شورای رقابت به سازمان حمایت منتقل شود.

نرخ تورم خودروهای لوکس مورد قبول خودروسازان است

وی در مورد نرخ تورم اعلام شده برای برخی خودروهای لوکس نیز گفت: این نرخ تورم مورد قبول ما است و در عین حال، فرمول قیمت‌گذاری خودرو را نیز قبول داریم ولی برای استخراج قیمت مناسب خودرو باید قیمت مبنا اصلاح شود.

نعمت‌بخش تصریح کرد: قیمت مبنای برخی خودروها مانند پراید و مگان از ابتدا اشتباه تعیین شده و این موضوع باعث زیان خودروسازان شده است.

وی با بیان اینکه شورای رقابت باید در مورد تعیین نرخ پایه خودروها از سازمان حمایت اطلاعات می‌گرفت، گفت: نرخ تورم استخراج شده توسط بانک مرکزی مورد قبول خودروسازان است ولی چون قیمت پایه خودروها درست تعیین نشده است، در نتیجه قیمت صحیحی استخراج نمی‌شود.

زیان 130 میلیاردی تولید پراید در سه ماهه اول

دبیر انجمن خودروسازان ادامه داد: تعیین قیمت پایه نامناسب برای پراید باعث شد تا طی سه ماهه اول امسال تولید 52 هزار دستگاه پراید با زیان 130 میلیارد تومانی همراه باشد.

وی افزود: از وزیر صنعت خواسته‌ایم تا موضوع قیمت‌گذاری خودرو و تعیین نرخ پایه‌ آن مورد بازنگری قرار گیرد.

کد خبر 230401
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز