گروه اقتصادی: افت کیفی و قیمت‌های بالای خودروهای داخلی موجب طولانی‌شدن قهر مشتریان با خودروسازان و کاهش تقاضا در بازار خودروهای داخلی شده است.

به گزارش همشهری، خودروسازان داخلی در حالی از افزایش تولید وعرضه خودرو طی 2‌ماه اخیر خبر می‌دهند که کاهش تقاضای ناشی از پایین بودن قدرت خرید مردم موجب تثبیت یا سیر نزولی قیمت‌ها در بازار خودروهای داخلی شده است. روز گذشته مشاور انجمن خودروسازان با اذعان به کاهش تقاضای خودرو گفت: در تعیین قیمت نهایی خودرو باید هزینه تأمین همه نهاده‌های تولیدی و مواداولیه مدنظر باشد تا تولید به حیات اقتصادی خود ادامه دهد با وجود این افزایش قیمت خودرو موجب کاهش تقاضای خرید این محصول شده است.

داوود میرخانی رشتی با بیان اینکه افزایش نرخ ارز و گسترش تحریم‌ها سبب شد تا همزمان با افزایش هزینه‌ها تیراژ تولید نیز افت کند افزود: درصورتی که دولت تسهیلات ریالی و ارزی ارائه کند صنعت خودرو نیز می‌تواند، هزینه‌ها را ساماندهی کند. همچنین با وجود تأکید وزارت صنعت، معدن و تجارت بر آزادسازی قیمت‌ها و خروج شورای رقابت از فرایند قیمت‌گذاری خودرو، روز گذشته رئیس این شورا با بیان اینکه تا پایان امسال تغییر قیمتی در بازار خودرو به‌وجود نخواهد آمد در مورد تعیین قیمت 206و تندر 90افزود: قرار بود قیمت این خودروها در جلسه هفته جاری شورای رقابت اعلام شود اما به‌دلیل عدم‌حضور برخی از اعضای شورا و تعدادی از نمایندگان مجلس، امکان برگزار‌نشدن جلسه این هفته شورا دور از ذهن نخواهد بود.

جمشید پژویان با بیان اینکه تغییر دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو با بررسی نرخ تورم 6‌ماه یا یکساله صورت می‌گیرد به تسنیم گفت: درصورت توافق اعضای شورای رقابت در لحاظ‌کردن نرخ تورم یکساله برای تعیین دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو؛ قیمت خودرو تا پایان امسال تغییر نخواهد کرد. وی افزود: خودروسازان در ارسال اطلاعات برای تعیین قیمت خودروهای سی‌کی‌دی بدقولی کرده‌اند اما مقرر شده تا کارگروه کمیته مرکز ملی رقابت در فرصتی یک هفته‌ای قیمت متوسطی را برای این خودروها اعلام کند.

کد خبر 229270
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز