مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۴:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: ناسا با پرتاب کاوشگر جدید خود به ماه به عنوان نزدیک‌ترین همسایه زمین قصد دارد اتمسفر ماه را بررسی کرده و پاسخی برای یک معمای فضایی ۴۰ ساله پیدا کند

کاوشگر جدید ناسا در راه کشف اسرار ماه

به گزارش مهر، کاوشگر جدید ناسا اتمسفر قمری و کاوشگر غبار محیطی یا (LADEE) نام دارد که جمعه 15 شهریور ماه ساعت 11:27 شب به وقت ویرجینیا (3:27 به وقت گرینویچ) روی موشک مینوتور پنج به ماه پرتاب شد.

ری الفیک مدیر پروژه " LADEE " گفت: پنج سال تمام شاهد ساخت این فضاپیما بودم. آزمایش‌های آن کاملا بی نقص بود، ما به واقع امیدواریم که این فضاپیمای کوچک یک کار بزرگ علمی انجام دهد.

این فضاپیمای 280 میلیون دلاری در نظر دارد غبار ماه و اتمسفر رقیق آن را بررسی کند. سه ابزار علمی این فضاپیما اتمسفر رقیق ماه و راز غبار ماه را که به دوره پیش از آپولو باز می‌گردد مورد بررسی قرار می‌دهد.

جان گرانزفلد معاون اجرایی هیئت مدیره مأموریت علمی ناسا گفت: به این مأموریت به علت موارد مهمی که در آن وجود دارد علاقمند هستم. ما از زمانی که فضانوردان آپولو بیش از 40 سال قبل ماه را ترک کردند، آن را مورد مطالعه قرار داده‌ایم. ما ماه را به عنوان یک سطح باستانی بدون اتمسفر در نظر گرفتیم اما پس از آن کشف کردیم که ماه از نظر علمی بسیار زنده و درحال تحول است. این مأموریت دیدگاه تازه‌ای درباره نزدیک‌ترین همسایه فضایی ما فراهم خواهد کرد.

این فضاپیما از فناوری لیزر برای ارسال اطلاعات به کنترل کنندگان مأموریت در زمین ارسال می‌کند و ظرف 30 روز آینده پیش از وارد شدن به مدار ماه در مدار بیضی شکل زمین سه بار می‌چرخد. وقتی که در مدار ماه قرار گرفت در یک فاز آزمایشی نمایش لیزر ارتباطی خود را آزمایش می‌کند.

کد خبر 230302
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز