اکرم احمدی: آسمان آبی، رقص بادبادک‌ها و فریادهای کودکانه از سر شوق در روزی که آسمان متعلق به بادبادک‌ها بود؛ روزی که بچه‌های امروز و دیروز برای بالا بردن و پرواز دادن آرزوهایشان، ‌آسمان را تسخیر کردند؛

 آسمانی آبی با بادبادک‌های رنگی که سرنخ هر کدام روی زمین در دستی می‌جنبید. حالا دیگر آبی آسمان جایی برای حضور و خودنمایی بود. صحنه، فقط متعلق به بادبادک‌ها بود. 10 هزار بادبادک که صدمین سالگرد تاسیس شهرداری تهران را جشن گرفته بودند، آسمان پارک چیتگر را تماشایی کرده بود.

صبح جمعه 4 خرداد سازمان ورزش شهرداری به مناسبت صدمین سال تاسیس شهرداری تهران و جشن بلدیه، دومین جشنواره بزرگ بادبادک‌ها را در حالی در پارک جنگلی چیتگر برگزار کرد که هیچ کس تصور نمی‌کرد این برنامه با چنین استقبالی روبه‌رو شود. بیش از 10 هزار نفر از شهروندان تهران از مسئولان شهرداری و ورزشکاران تهرانی در جشن بادبادک‌ها شرکت کردند تا زیباترین جشن سالگرد بلدیه برگزار شود.

 جشنواره بادبادک‌‌ها جشنواره خانواده‌ها بود؛ از بچه‌های 4-3 ساله گرفته تا نوجوان‌های 12-10ساله و جوان‌ترها وپدر و مادرها؛ همه جمع بودند تا رویاهای کودکی‌شان به پرواز دربیاید. بادبادک‌هایی به شکل پروانه، ماهی، اسب، گل‌های زیبا و رنگارنگ، توپ فوتبال و... بود که در آسمان چیتگر می‌رقصید و بالا و بالاتر می‌رفت.

بادبادک‌بازهای حرفه‌ای که خبر برگزاری جشنواره را از چند روز قبل شنیده بودند، با بادبادک‌های زیبایی که داشتند، حرف اول را در مسابقه کاغذهای رنگارنگ می‌زدند. البته شهرداری تهران هیچ خانواده‌ای را ناامید نمی‌کرد و بادبادک‌هایی هم از طرف شهرداری به خانواده‌های بدون بادبادک اهدا می‌شد تا هر خانواده جایی در آسمان برای خودش داشته باشد. بچه‌ها هم روز خوبی در جشنواره بادبادک‌ها داشتند.

غرفه‌های نقاشی و گریم بچه‌ها آن قدر طرفدار داشت که بیشتر آنها به شکل بادبادک‌هایشان طراحی شوند و زمین هم پر شود از بادبادک‌های زمینی که بالایی‌ها را هدایت می‌کردند. البته بزرگ‌ترها هم بی‌نصیب نبودند.

 آنها در کنار هدایت بادبادک‌ها در مسابقات طناب‌کشی و مچ‌اندازی هم خودی نشان دادند. صدمین سالگرد تاسیس بلدیه تهران، میهمانان ویژه‌ای هم داشت؛ سردار آجورلو، رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران، مدیران مناطق شهرداری و... در جشنواره بادبادک‌ها حضور داشتند.

سردار آجورلو که از پرواز هزاران بادبادک رنگی در آسمان به وجد آمده بود درباره برگزاری این جشنواره گفت: «شهرداری تهران می‌خواهد با گسترش فضا و امکانات ورزشی، ورزش را به همه محلات ببرد تا جایی که همه شهروندان به راحتی ورزش کنند.

در کشورهای پیشرفته، مردم در درجه اول ورزش می‌کنند و بعد بیننده و طرفدار هستند. اما متاسفانه در کشور ما، مردم بیشتر تماشاچی هستند تا ورزشکار. باید فرهنگ ورزش کردن در جامعه نهادینه شود و شهرداری تهران هم به سهم خود در شکوفایی این هدف تلاش کند».

آسمان چیتگر بعد از 2 ساعت حضور رنگی بادبادک‌ها باز هم آبی شد. بادبادک‌ها روی زمین، ساکت و بی‌حرکت بودند تا باز هم آسمان فرصت حضور داشته باشد.

کد خبر 23023

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز