چهارشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاه «شهر پارازیت» شامل عکس‌های تلفیقی مهراد مسلمیان روز ۸ شهریور ۹۲ با حضور جمعی از هنرمندان افتتاح شد.

عکاسی

به گزارش ایلنا، مهرداد مسلمیان در حاشیه نمایشگاه «شهر پارازیت»؛ درباره عکس‌هایش گفت: شهر پارازیت از یک بازه زمانی تشکیل شده است که از جنگ جهانی دوم تا به امروز را به نمایش می‌گذارد و از اتفاقات و حواشی و تاثیراتی که تا به امروز بر جامعه بشری گذاشته است، سخن می‌گوید.

مسلمیان گفت: چیدمان آثار در نمایشگاه هم به همین بازه زمانی اشاره دارد و از گذشته به حال حرکت می‌کند.

این موضوع با این محوریت که اثر پروانه‌ای که جنگ بر زندگی مردم گذاشته و نتایج آن غیرقابل چشم پوشی است دنبال شده و از مقایسه کارهای گذشته با امروز این اثر پروتنه‌ای را می‌توان مشاهده کرد.

در کل مجموعه نمایشگاه مثل یک فیلم به هم مرتبط می‌باشند که این فیلم هم از لحاظ تاریخی و هم از لحاظ موضوعی فلش بک‌های زیادی خورده است.

مثل یک بازی شطرنج این مجموعه هم المان‌های مختلفی مثل اسب و شاه و وزیر و ... دارد که با اینکه نوع بازی و حرکت آن‌ها متفاوت است ولی هدف مشترکی دارند.

یکی از فرار یهودیان لهستانی به ایران می‌گوید و دیگری از نوع برخورد با کاور سازمان ملل که صرفا برای همین کار ساخته شده است.

از تاثیرات پروانه‌ای که آثار آن هزاران سال بر روی مردم جهان خواهد ماند؛ مثل اتفاقی که در هیروشیما افتاد ممکن است بعد از ۱۰۰۰ سال خاک رادیو اکتیو را از بین ببرد اما هیچ وقت این گونه اتفاقات به فراموشی سپرده نخواهد شد.

در کل این مجموعه اتفاقاتی مهمی را که در دهکده جهانی برای ملت‌ها به واسطه همین تاثیرات رخ می‌دهد را دنبال می‌کند.

کد خبر 229835
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز