همشهری آنلاین: علی لاریجانی در نطق پیش از دستور صبح امروز خود با اشاره به تحرکات نظامی و مطرح شدن تهدیدهای جدید علیه رژیم سوریه هشدار داد رژیم صهیونیستی در پس پرده با امنیت خود بازی نکند.

ایسنا نوشت: علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه علنی صبح امروز در نطق پیش از دستور خود با اشاره به تفکرات جنگ‌طلبانه آمریکا در منطقه گفت: آمریکایی‌ها موج تنفر مردم از سیاست‌های جنگ‌طلبانه خود را نمی‌بینند و همچنان پیگیر اقدام نظامی علیه سوریه هستند، در حالی که این اقدامات در شورای امنیت عقیم مانده و پارلمان انگلیس هم مخالفت خود را با تحرکات نظامی اعلام کرده است.

لاریجانی با یادآوری این مساله که هنوز بازرسان سازمان ملل در حال بررسی استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه هستند، گفت: آمریکا مدعی شده است که استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه روشن است و بر همین مبنا قصد اقدام نظام علیه سوریه را دارد و در این مورد افکار عمومی را شاهدی برای خواست مردم برای حمله به سوریه می‌آورد. آیا در سایر موارد هم مطابق خواست مردم عمل شده است؟ آیا برای سنجش افکار عمومی ملاکی وجود دارد؟ صدای تظاهرات علیه جنگ را نمی‌شنوند؟

وی با اشاره به اظهارات دیگری از سوی مقامات آمریکایی در مورد وجود اسنادی دال بر صدور دستور حمله شیمیایی از سوی مقامات سوریه گفت: در حالی که آنها از شنود صحبت می‌کنند، رژیم صهیونیستی مدعی شده است که این شنود را آنها انجام داده‌اند، اگر رژیم صهیونیستی ادعایی کرده باشد، باید در اصل و فرع موضوع تردید کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهاراتش به برخی شنیده‌ها در مورد قول مساعد برای تقبل هزینه‌های حمله به سوریه از سوی برخی کشورهای اسلامی (عربستان) اشاره کرد و با ابراز تاسف از اینکه برخی دلال جنگ‌طلبی آمریکا در منطقه شده‌اند، گفت: ریشه مشکلات امت را باید در اینگونه اقدامات جست‌وجو کرد.

لاریجانی اظهار کرد: با این منطق عملیاتی، نظام‌های بین‌المللی را له کرده‌اند. اگر در این مورد به نظر شورای امنیت تمکین نمی‌کنند، چرا اصرار دارند باید دیگران به نظر شورای امنیت تمکین کنند؟

وی ادامه داد: مساله به دلیل شرایط متفاوت در سوریه ایجاد شده است. آنها نتوانسته‌اند با تحریک تروریست‌ها و ارسال سلاح به منطقه موضوع را حل کنند و حالا روی صحنه آمده‌اند و عاملیت را به عهده گرفته‌اند.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنگ‌های لبنان علیه اسرائیل در سال‌های اخیر، بیداری اسلامی را ریشه گرفته از همین اقدامات دانست و ادامه داد: بیداری اسلامی نگرانی آنها را مضاعف کرده است و به همین دلیل به دنبال محمل‌های دروغین هستند. این شگردها کهنه است و نقطه پیروزی در استقامت است. نقش رژیم صهیونیستی در این اتفاقات معلوم است، رژیم صهیونیستی در پس پرده با امنیت خود بازی نکند.

لاریجانی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به سالگرد درگذشت امام جعفر صادق (ع) با تشریح شرایط تاریخی دوران حیات امام گفت: در آن زمان حکومت امویان سرنگون شده و حکومت عباسیان که داعیه دفاع از اهل بیت را داشت، برسر کار آمده بود به همین دلیل یک فرصت برای جنبش‌های علمی پدیدار شد. در آن زمان یک قرن از طلوع اسلام گذشته بود و عده زیادی از نژادهایی با سابقه علمی فراوان از جمله ایرانیان، سوریان و مردم بین‌النهرین، به اسلام گرویده بودند و برای درک عمیق به تحقیق و جست‌وجو در محضر آن حضرت و جنبش علمی حاضر شدند.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به روایت‌هایی که در مورد میزان علم و دانش جعفربن‌محمد وجود دارد، گفت: با تجه به فرصتی که پیش آمده بود در علوم انسانی و علوم مختلف عقلی و دینی، رشد چشمگیری به وجود آمد و امام فرصت پیدا کرد که شخصیت‌های بزرگی علمی تربیت کند. بنیان حوزه علمیه انسانی براساس منحجی است که او پایه‌گذاری کرده است. دوران امام محمد باقر و جعفر صادق عصر گسترش علوم اهل بیت بوده است.

نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه امام صادق (ع) قرآن را اصل و حدیث را فرع و ملاک آن را مطابقت با قرآن دانسته بود، ادامه داد: امام جعفر صادق (ع) از مفسران بزرگ قرآن بود و در دورانی که منع روایت حدیث توسط امویان ایجاد شده بود، امام نقل حدیث را رایج کردند. اخیرا اخبار ایشان در یک مجموعه 22 جلدی گردآوری و منتشر شده است که امیدواریم محبان حوزه‌های علمیه از این فرصت پدید آمده بهره‌برداری کنند.

کد خبر 229330
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز