یکشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۴:۵۵
۰ نفر

گروه ادب و هنر: سرانجام مشکل محوطه تئاتر شهر با وعده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران حل شد. محمدهادی ایازی در گفت‌وگو با مهر اعلام کرد که محوطه تئاترشهر را سامان می‌دهیم.

 

محوطه تئاترشهر که این روزها به‌دلیل ساخت‌و ساز، ساخت مترو و بازارچه‌ها و غرفه‌های فروش و راه‌اندازی زیرگذر، شکل نامناسبی پیدا کرده‌است، باعث شده که هنرمندان تئاتری به این موضوع اعتراض کنند. البته باید امیدوار بود که وعده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران مبنی بر برگزاری جلسات مشترک با مسئولان وزارت ارشاد برای حل مشکلات عمرانی و ساخت‌وساز در محوطه مجموعه تئاترشهر به‌زودی عملی شود.

ایازی در توضیح بیشتر برنامه‌های شهرداری برای سامان دادن به وضعیت محوطه تئاترشهر که به‌دلیل عملیات عمرانی نابسامان شده است، گفت: شهرداری تهران همواره توجه ویژه‌ای به فضاهای تاریخی و ثبت‌شده شهر تهران داشته و دارد که مجموعه تئاترشهر و تالار وحدت در این بین برای ما جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی درباره انتقادها به ساخت‌وساز در محوطه بیرونی مجموعه تئاترشهر طی ماه‌های اخیر برای احداث زیرگذر چهارراه ولیعصر خاطرنشان کرد: ما در گذشته جلسات متعددی را با مسئولان وزارت ارشاد درباره مشکلات عمرانی این منطقه برگزار کردیم. این بار هم بنا به تغییراتی که در مدیریت این نهاد انجام گرفته به‌زودی نشست‌ها و جلساتی را با این عزیزان برگزار می‌کنیم که اگر مشکلی در این زمینه وجود داشته باشد، درصدد رفع آن برآییم.ایازی در پایان تصریح کرد: مطمئن باشید شهرداری تهران تمام تلاش خود را برای رفع دغدغه‌های هنرمندان ارزشمند تئاتر انجام خواهد داد.

تئاتر شهر یکی از قدیمی‌ترین‌های مکان‌های تئاتری است که ساخت آن در سال 1346آغاز شد و هفتم بهمن‌ماه 1351به پایان رسید. اما این ساختمان استوانه‌ای شکل در عمر 41ساله خود آسیب‌های فراوانی دیده است که برخی از آنها به ساخت‌وسازهای اطراف تئاتر شهر برمی‌گردد. از سوی دیگر کاشی‌های بیرونی این ساختمان که به ثبت ملی رسیده بارها به سرقت رفته است اما بزرگ‌ترین لطمه به این مکان تئاتری را باید در بازسازی‌های غیرعلمی و غیرکارشناسی آن جست که بزرگ‌ترین لطمه را به این مکان فرهنگی زده است؛ به‌طوری که ساختمان در روند بازسازی دچار آسیب شد و بازسازی تئاتر شهر پس از گذشت 7سال همچنان ادامه دارد.

 

کد خبر 229302

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز