سه‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۸۵ - ۰۸:۳۶
۰ نفر

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیروزی لبنان گفت: پیروزی واقعی درجنگ لبنان جنبش مقاومت اسلامی ، "حزب الله" است.

" غلامعلی حدادعادل " امروز روز سه شنبه در سخنان خود در نشست علنی مجلس افزود: ارتش رژیم اسرائیل برای نخستین بار در ‪ ۳۳‬روز جنگ نتوانست در برابر اراده ملت لبنان و جنبش مقاومت اسلامی کاری از پیش ببرد.

وی به حمایت‌های نظامی آمریکا از اسرائیل در این جنگ اشاره کرد و گفت: اسرائیل با کمک هواپیماهای آمریکایی، از ارتفاع بالا بمب بر روی مناطق مسکونی ریخت و مردم بی‌دفاع وبی گناه لبنان را به شهادت رساند.

رییس مجلس ادامه داد: اما مردم لبنان و جنبش مقاومت اسلامی مردانه درجبهه‌های جنگ جنگیدند و اجازه ندادند اسرائیلیها بنا به عادت همیشگی خود ، خاک این کشور اسلامی را تصرف کنند.

حدادعادل این پیروزی را به همه مسلمانان جهان ملت ، دولت ، مجلس و جنبش مقاومت اسلامی لبنان بویژه سید حسن نصرالله دبیرکل این جنبش تبریک گفت.

وی افزود: دولت لبنان نیز دراین جنگ با هوشیاری و اتحاد این کشور را حفظ کرد.

رییس مجلس همچنین گفت: در تماس تلفنی که روز گذشته با "نبیه‌بری" رییس مجلس لبنان داشتم، وی از حمایتهای نمایندگان مجلس قدردانی کرد.

ریس مجلس در سخنان خود حزب الله لبنان را یک روش و یک فرهنگ در کشورهای اسلامی توصیف کرد .

حدادعادل اظهارداشت : امروز حزب الله به صورت یک تفکر در جهان اسلام درآمده است، این جنبش دیگر محدود به یک کشور نیست، یک روش و فرهنگ شده است .

وی افزود: فرهنگی که متکی بر ایمان و اعتقاد به خداوند است و به دور از هرگونه سازشکاری است .

رییس مجلس تاکید کرد: این فرهنگ در همه جهان اسلام گسترش یافته است ، نشانه آن در عالم اسلام این است که مردم از اندونزی تا مغرب عربی فریادهای "حزب الله پیروز است" سردادند و عکس‌های سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را در راهپیمایی‌ها در دست گرفتند.

حدادعادل به این اظهار وزیر بهداشت و درمان فلسطین اشاره کرد که تنها در مدت جنگ حزب الله لبنان با رژیم اسرائیل، ‪ ۵۰‬فرزند پسری که بدنیا آمده اند، نام نصرالله را پدر و مادر آنها انتخاب کرده‌اند.

وی افزود: این نشانه آن است که مسلمانان جهان این شیوه را انتخاب کرده‌اند ، این جنگ ‪ ۳۳‬روزه نقطه عطفی برای جهان اسلام است.

رییس مجلس همچنین از بی‌اعتنایی و سکوت برخی از کشورهای عربی در تجاوزات اسرائیل به لبنان انتقادکردو گفت: آنها باید دراین روش تجدید نظر کنند .

حدادعادل همچنین به خرابی‌ها و ویرانیهای درکشور لبنان اشاره کردو گفت: امروز در لبنان با دیوارهای شکسته و ساختمانهای فروریخته بسیاری روبرو هستیم، اما در عوض با ملتی روبروهستیم که همچون سرو سربلند ایستاده اند.

وی افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تمام مردم لبنان برای این مقاومت آفرین می‌گویند ، مطمئن هستیم که همت همه مسلمانان جهان موجب خواهد شد تالبنان آبادتر از گذشته بازسازی شود.

رییس مجلس همچینن قطعنامه ‪ ۱۷۰۱‬شورای امنیت سازمان ملل در مورد آتش بس جنگ لبنان و اسرائیل را متاثر از دخالتهای آمریکا و طرفداران اسرائیل دانست .

حدادعادل اظهار داشت : این قطعنامه نقطه ضعف‌های بسیاری دارد، اما به هر حال دولت لبنان و مقاومت اسلامی مصلحت دیدند که این قطعنامه فعلا پذیرفته و آتش بس اجرا شود.

سخنان رییس مجلس با فریادهای الله اکبر نمایندگان مجلس همراه بود و نمایندگان مجلس با سردادن شعارالله اکبر سخنان حدادعادل را تایید کردند.

رییس مجلس ادامه داد: جنبش حزب الله با این شعارالله اکبر به جنگ با اسرائیل رفت و پیروز شد.

حدادعادل در بخشی دیگر از سخنانش نسبت به شهادت ‪ ۸‬نفر از مامورین نیروی انتظامی توسط اشرار در شرق کشور اظهار تاسف کرد.

وی گفت: این مامورین درخدمت به کشور به شهادت رسیدند ، نیروی انتظامی در اقدامی سریع این اشرار را به هلاکت رساند.

رییس مجلس افزود: این ناامنی‌ها درکشور قابل ریشه کنی است، تاکنون اقدامات مناسبی در این زمینه انجام شده است.

وی در سخنان خود همچنین اظهار تاسف نمایندگان استان فارس و هیات رییسه مجلس را از حادثه رانندگی در مسیر لامرد - شیراز که موجب کشته شدن ‪۲۳‬ نفر از شهروندان شده است ، اعلام کرد.

کد خبر 2293

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز