شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۹
۰ نفر

گروه اقتصادی: امروز روز ارائه اصلاحیه بودجه سال‌جاری است و مجلس منتظر است ببیند دولت تدبیر و امید چه تدابیری برای جبران کسری بودجه سنگین اندیشیده‌است.

محمد باقر نوبخت، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور، پیش از این بارها اعلام کرده بود که اصلاحیه بودجه 10شهریور به مجلس ارائه خواهد شد. غلامرضا مصباحی مقدم، رئیس کمیسیون برنامه‌ و بودجه و محاسبات مجلس هم اعلام کرد: امیدوار هستیم امروز وعده دولت محقق شود. دیروز ایسنا به نقل از محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت گفت: میزان 210هزار میلیارد تومان در قانون بودجه برای درآمدهای کشور دیده شده است که پیش‌بینی می‌‌کنیم تا پایان سال نتوانیم تمام این مبلغ را برای درآمدهای کشور استحصال و کسب کنیم، بنابراین باید در پایان نیمه سال، برنامه‌های خود را نسبت به زمان باقیمانده سال‌جاری مشخص کنیم.

وی ادامه داد: مجریان توانایی دارند که از مکانیسم تخفیف در قانون بودجه استفاده کنند اما با توجه به قانون بودجه سال 92، امکان استفاده بیش از 10درصد افزایش قیمت طرح‌های عمرانی وجود ندارد و این مسئله باعث می‌شود که اگر بخواهیم طرح‌های با اولویت ویژه را از محل کاهش اعتبار طرح‌های دیگر افزایش دهیم، این امکان تا سطح بیش از 10درصد میسر نباشد که این میزان نیز تأثیرگذاری خاصی در روال کارها نخواهد داشت و از این‌رو برای رفع این مشکل در لایحه بودجه اصلاحی، اقداماتی صورت گرفته است. او تصریح کرد: تاکنون چند مجوز برای افزایش منابع در ذیل سقف 210هزار میلیارد تومان پیشنهاد شده است که این اصلاحیه در نخستین فرصت به مجلس تحویل داده می‌شود تا بتوانیم یکی از کارهای مهم دولت که شفاف‌سازی‌ قانون بودجه سال 92بوده است را قبل از 20شهریور به انجام برسانیم.

کد خبر 229268
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز