همشهری آنلاین: مراسم تودیع و معارفه‌ معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت یازدهم برگزار شد.

مدیر سینمایی

به گزارش ایلنا، در این مراسم که بدون حضور هیچ‌یک از اعضای خانه‌ سینما برگزار شد، جواد شمقدری از برکناری خود ابراز تاسف کرد.

شمقدری اگرچه از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برکناری خودش تشکر کرد اما گفت: از آقای جنتی تشکر می‌کنم که مرا از این سمت برداشت زیرا من خودم از این سمت هرگز کنار نمی‌رفتم و سازمان سینمایی را رها نمی‌کردم.

حتی زمانی که بحث برکناری من مطرح شد؛ من دربرابر آن مقاومت کردم.

او خطاب به مدیران فرهنگی کشور گفت: از مدیران می‌خواهم کاری که با من کردند را با ایوبی نکنند.

ایوبی به حوزه‌ سینما ورود ندارد اما فردی فرهیخته و فرهنگی است. ما باید کاری کنیم که به نفع سینما باشد نه خودمان.

البته همانطور که از نام آقای ایوبی مشخص است؛ ایشان باید صبر ایوب داشته باشد.

شمقدری با انتقاد دوباره از شیوه‌ مدیریت فرهنگی در دهه‌ 60 و 70 گفت: کسانی که معتقدند باید به دهه‌ 60 یا 70 برگردیم؛ اشتباه می‌کنند.

توصیه می‌کنم که مدیران دهه 60 و 70 برای امور فرهنگی منصوب نشوند چون در حوزه سینما ما به بلوغ رسیده‌ایم و استفاده از تجربیات مدیران این دو دهه به معنای آن است که بخواهیم دوران بلوغ را با مدیران دوران ابتدایی بگذرانیم.

او با تاکید بر لزوم توجه به جشنواره‌های خارجی؛ هشدار داد: به جشنواره‌های خارجی باید توجه کنیم اما توجه کنیم که این جشنواره‌ها؛ بالکن سینمای ایران هستند و یک مدیر نباید همه توجه‌اش به بالکن باشد.

او درباره روابط سینماگران نیز گفت: ما تلاش کردیم رابطه‌ خوبی با کشورهای دیگر برقرار کنیم و در این مسیر هرچند سینماگران مصری به ایران آمدند اما نتوانستیم سینماگران ایرانی را به مصر بفرستیم و جشنواره قاهره نیز هیچ فیلمی از سینمای نپذیرفت.

او اعتقاد دارد؛ در دوران سینمایی وی؛ بیش از 100 دستاورد برای سینمای ایران به دست آمده است.

کد خبر 229211
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز