شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: محققان اعلام کردند که سردرد، اگزما، آسم و حتی مشکلات قلبی کشنده می‌تواند از خطرات مصرف اسپری‌های ضد تعریق باشند

خطرات اسپری‌های ضد عرق

به گزارش ایرنا، محققان می‌گویند استنشاق مقادیر گسترده‌ای مواد شیمیایی ناشی از اسپری‌های ضد تعریق می‌تواند کشنده باشد.

به رغم هشدار برخی کارشناسان در مورد استفاده نکردن بیش از حد از این اسپری‌ها، برخی نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد امروزه ۵۰ درصد از کودکان از سن ۱۱ سالگی از این اسپری‌ها استفاده می‌کنند و به دلیل عدم آگاهی ممکن است بیش از حد آن را به کار برند.

مارین جنکینز مدیر خدمات کلینیکی در مرکز پزشکی آلرژی انگلیس گفت: یک نفر از هر سه بزرگسال در این کشور نوعی بیماری آلرژیک نظیر آسم، اگزما یا التهاب بینی دارد و این نشانه‌ها به سادگی با محصولات عطری شیمیایی تحریک می‌شوند.

وی افزود: حتی افرادی که آلرژی ندارند نیز ممکن است به مواد شیمیایی در محصولات آرایشی حساسیت داشته باشند و دچار واکنش‌های پوستی، مشکلات تنفسی، تهوع یا سردرد شوند و هنگامی که از اسپری‌های ضد عرق استفاده شود، این واکنش‌ها شدیدتر می‌شوند.

دکتر پیتر دینگل دانشمند محیط زیست و متخصص زهر شناسی در پرث استرالیا در این مورد گفت :بر روی برچسب اسپری‌های ضد تعریق نوشته شده که در محیط‌های بسته از آنها استفاده نکنید اما می‌توان گفت که اکثر مردم هنگام استفاده از اسپری‌های ضد تعریق به خارج از خانه یا محل دیگر نمی‌روند. حتی ممکن است که در حمام با در بسته از این اسپری‌ها استفاده شود.

این اظهارات زمانی مطرح شد که جاناتان کیپ ول ۱۶ ساله به دلیل استفاده از این اسپری‌ها بر اثر حمله قلبی جان خود را از دست داد. بررسی‌های پس از مرگ این نوجوان نشان داد که میزان گاز و پروپان در خون او ۱۰ برابر بیشتر از حجم خطرناک بوده است. این گازها در بدن او در طول ماه‌ها متراکم شده بودند.

کد خبر 229202
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز