گروه ادب و هنر- ندا انتظامی: افتتاحیه استودیو موزه موسیقی بهانه‌ای شد تا هنرمندان عرصه‌های مختلف موسیقی در کنار وزیرفرهنگ و ارشاد دولت یازدهم، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد، شهردار تهران، معاون اجتماعی شهردار تهران و اعضای شورای شهر تهران قرار بگیرند و از آغاز روزهای خوب برای موسیقی سخن بگویند.

تمجید وزیر ارشاد و هنرمندان از فعالیت‌های فرهنگی مدیریت شهری

  خاطره خوب روز چهارشنبه 6شهریور با ضبط صدای شهرام ناظری و نی محمد موسوی 2‌یار قدیمی موسیقی در استودیوی ضبط موزه موسیقی ثبت شد.

مسئولانی چون علی جنتی(وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، علی مرادخانی(مدیر موزه موسیقی و معاون امور هنری وزیر ارشاد)، محمدباقر قالیباف(شهردار تهران)، هادی ایازی(معاون اجتماعی شهردار تهران)، احمد مسجد‌جامعی(عضو شورای شهر تهران)، سیدمحمد بهشتی و هنرمندانی چون فرهنگ شریف، فرهاد فخرالدینی، شهرام ناظری، هوشنگ ظریف، محمد موسوی، کامبیز روشن روان، حسن ریاحی، بزرگ لشکری، هوشنگ و ارسلان کامکار، محمد‌مهدی عسگرپور، حمیدرضا نوربخش، کیوان ساکت، سهراب و تهمورس پورناظری، عباس خوشدل، داوود گنجه‌ای، صدیق تعریف، علیرضا قربانی، بیژن بیژنی، هنگامه اخوان، قاسم رفعتی، خشایار اعتمادی، محسن یگانه و بنیامین بهادری به فضای باز موزه موسیقی آمدند تا تلاش 3ساله برای افتتاح استودیوی موزه موسیقی را جشن بگیرند.

موزه موسیقی در آبان سال 1389به همت شهرداری تهران افتتاح شد. علی مرادخانی، مدیرعامل موزه موسیقی که به‌تازگی حکم معاون هنری خود را از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گرفته است سخن خود را با تشکر از محمدباقر قالیباف برای همت و حمایت برای راه‌اندازی موزه موسیقی شروع کرد و در ادامه گفت: آنچه به یک ملت هویت می‌دهد فرهنگ است و مهم‌ترین کار شهرداری نیز در این زمینه بوده و فعالیت‌های بسیار خوبی را انجام داده تا این امکانات را برای آدم‌های فرهنگی فراهم کند و هویت فرهنگی معنا پیدا کند.

مرادخانی به سال‌های دور اشاره کرد: این مجموعه سال 1373توسط آقای سیدمحمد بهشتی که رئیس سازمان توسعه فرهنگی بود در اختیار ما قرار گرفت و ما کارمان را بدون هیچ سر و صدایی آغاز کردیم؛ این فعالیت ادامه داشت تا اینکه دکتر ایازی به من گفت باید بالاخره این مجموعه را به سر انجامی برسانیم و کمک‌های بسیاری در این زمینه کرد.

وی همچنین گفت: وقتی شما هنرمندان هستید با دلگرمی بیشتری می‌توانم کار کنم و امیدوارم با حمایت شهرداری و وزارت ارشاد بتوانیم این حوزه را به شایستگی برای ملت ایران اداره کنیم. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم که در سخنرانی‌های خود برخلاف همتاهای سابق خود همواره از موسیقی و علاقه خود به موسیقی سخن گفته در این مراسم هم به بازدیدش از موزه موسیقی اشاره کرد و گفت: معتقدم در اینجا گنجینه بی‌نظیر موسیقی را دیده‌ام که باعث افتخار همه ماست که جمهوری اسلامی ایران در یک بخش غیردولتی توانسته چنین گنجینه‌ای را صیانت کند.

علی جنتی با ابراز شادی از افتتاح استودیوی موزه موسیقی از زحمات شهردار تهران برای انجام اقدامات فرهنگی هنری‌اش در شهرداری تشکر کرد و گفت: ساخت و راه‌اندازی فرهنگسراهای تهران، بازسازی مجموعه‌های فرهنگی هنری در دوره ایشان جای تقدیر و تشکر دارد که امیدوار هستیم مردم تهران در دوره جدید نیز بتوانند از خدمات ایشان همچنان بهره‌مند باشند و با همکاری نزدیک وزارت ارشاد و شهرداری بتوانیم این قافله را پیش ببریم. او با اشاره به نشاط جدید مردم و اعلام اینکه این نشاط در جامعه باید تقویت شود گفت:من امیدوارم ادامه‌دهنده راهی باشیم که حجت‌الاسلام خاتمی شروع کرد. قبل از اینکه رأی اعتماد بگیرم همیشه از نظرات و دیدگاه‌های خاتمی استفاده می‌کردم و امیدوارم همچنان از اندیشه‌ها، افکار و خدمات ایشان در این حوزه استفاده کنیم. شهردارتهران نیز در این مراسم با اعلام اینکه توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی در دوران فعالیتش در راس کارهایش بود، گفت: هرگز از کارهای آموزشی، بهداشتی، فرهنگی و مخصوصا توجه به جوهره دینی شهر و حقوق شهروندی غفلت نکرده‌ام.

محمدباقر قالیباف ادامه داد: در جمع شما اصحاب فرهنگ و هنر باید بگویم در همان آغاز فعالیتم در شهرداری تهران تأکید کردم که در طول خدمتم شهرداری را از یک سازمان خدماتی به سمت نهاد اجتماعی پیش می‌بریم و توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی در راس کارمان قرار داشت.

او به فعالیت‌های دوره 8 ساله اخیر شهرداری تهران و کمک اعضای شورای شهر خصوصا در دوره سوم شورای شهر اشاره و اعلام کرد که در این 6 سال اقدامات خوبی به انجام رسیده است. شهردار تهران تصریح کرد: هر چند این روزها چون فضا، فضای سیاسی است بعضی حرف‌ها را می‌زنیم که دلمان نمی‌آید اما باید اشاره کنم مانند اینکه شنیده می‌شود که می‌گویند شهرداری به‌صورت مدیریت پروژه‌ای و مدیریت کارگاهی اداره می‌شود. به هر حال از اینکه بتوانیم پیاده رو درست کنیم، راهی بزنیم، فضای سبز ایجاد کنیم و زباله جمع کنیم، افتخار می‌کنیم. این حتما مدیریت افتخارآمیزی برای ماست که بتوانیم رفتگری، کارهای خدماتی و اقدامات عمرانی را به خوبی به انجام رسانیم.

شهردار تهران در این مراسم اعلام کرد که درکارهای آموزشی، بهداشتی، فرهنگی و مخصوصا توجه به جوهره دینی شهر و حقوق شهروندی غفلت نکرده است و افتتاح سینما و تئاترموزه‌ها ازجمله باغ موزه کتاب را از افتخارات کشور خواند که درخاورمیانه بی‌نظیر و در سطح جهان قابل توجه است. او در سخنان خود تبدیل پادگان‌های شهر به مکان‌های فرهنگی و تفریحی، خرید 200زمین برای ساخت مسجد و ساخت 50مسجد و 120مسجد در حال ساخت را در کنار راه‌اندازی حوزه‌های علمیه و حوزه‌های مذهبی از دیگر اقدامات شهرداری خواند.

شهردار تهران در پایان، خود را خدمتگزار کوچک مردم خواند که در رکاب اصحاب فرهنگ و هنر است. او در آخر گفت: بنده در احداث موزه موسیقی کمترین نقش را داشتم و مجموعه هنرمندان بودند که خودشان استادند و الحمدلله این مجموعه شکل گرفت.

هنرمندان موسیقی سخن گفتند

افتتاح استودیوی موزه موسیقی بهانه‌ای شد که هنرمندان مشکلات خود را به گوش مسئولان حاضر برسانند. فرهاد فخرالدینی نخستین سخنران این مراسم بود که از وضعیت موسیقی سخن گفت. هرچند که این آهنگساز ترجیح داد بخش پر لیوان را ببیند و بگوید: ما با موسیقی مان می‌توانیم در دنیا به‌خودمان ببالیم. او در ادامه گفت: وقتی برخی حرف‌ها را درباره موسیقی می‌شنوم واقعا دلم به درد می‌آید. موسیقی اگر بد بود حکیم فرزانه و فیلسوفی چون ابن سینا نمی‌گفت موسیقی در بالاترین مرتبه علوم قرار دارد. موسیقی به همه ما روح و نشاط می‌دهد و قطعا جایگاهی ارزشمند دارد. این موسیقی‌دان همچنین عنوان کرد: من از آقای جنتی و قالیباف که به میان این جمع آمده‌اند درخواست می‌کنم با همکاری هم کمک کنند تا موسیقی ما رواج بیشتری پیدا کند. مطمئن باشید قطعا از این کار ضرر نخواهیم کرد اگر مردم مان از این موسیقی بهره‌مند شوند. اما سخنران دیگر خشایار اعتمادی خواننده پاپ بودکه سخنان خود را با تشکر از شهرداری و محمدباقر قالیباف بابت تاسیس اماکن فرهنگی و فرهنگسراها و تقبل درمان هزینه یکی از هنرمندان عرصه موسیقی شروع کرد. او هم از دغدغه اهالی موسیقی پاپ و نیاز به استودیوهای استاندارد، ساماندهی حوزه نشر موسیقی، نیاز به امکانات مناسب تمرین و نیاز به حمایت و هدایت مسئولان از فعالان موسیقی پاپ بدون ایجاد تبعیض سخن گفت. اما داوود گنجه‌ای دیگر سخنران این مراسم بود. این نوازنده کمانچه با طنز با مسئولان سخن گفت و در ادامه اظهارداشت: آقای جنتی ما در موقعیتی سوار بر اسبیم که اگر این دفعه از آن به زمین بیفتیم، دیگر نمی‌توانیم سوار شویم. پس بیایید صمیمیت پیشه کنیم و این نعمت حضور افراد کارشناس در حوزه فرهنگ و هنر را قدردانی کنیم. امیدوارم وزیر ارشاد و شهردار تهران به وضعیت هنرمندان بیشتر رسیدگی کنند.

کد خبر 229149

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز