همشهری آنلاین: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در تماس تلفنی با همتای سوری خود تأکید کرد: بازنده اصلی هر جنگی در منطقه، آغازکننده آن خواهد بود.

ایران سوریه وزرای دفاع

به ‌گزارش مهر به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، وزیر دفاع کشورمان در پاسخ به پیام تبریک سپهبد فهد فریج وزیر دفاع جمهوری عربی سوریه در گفت‌وگوی تلفنی با وی ضمن تشکر از پیام گرم و مودّت‌آمیز وی گفت: جمهوری اسلامی ایران با دقت و حساسیت تحولات امنیتی منطقه و بحران جاری در کشور دوست و برادر سوریه را تحت نظر دارد.

سردار حسین دهقان با تأکید بر ضرورت بهره‌گیری از ابزار سیاسی و مسالمت‌آمیز برای حل و رفع گره‌های امنیتی اظهار داشت: اصولاً‌ استفاده از زور و خشونت نه تنها به کاهش تنش منجر نخواهد شد بلکه موجب تساعد بحران و تعمیم آن به سایر واحدهای سیاسی خواهد شد.

وزیر دفاع تأکید کرد: بازنده اصلی هر جنگی آغاز کننده آن خواهد بود.

وزیر دفاع سوریه نیز با تشکر از تماس وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با رد قاطع ادعای مقامات غربی مبنی بر کاربرد سلاح شیمیایی از سوی ارتش سوریه گفت: تروریست‌های جنایتکار به منظور جلب حمایت بیشتر حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای با کاربرد سلاح شیمیایی و کشتار زنان و کودکان و مردم بی‌گناه سوریه تلاش می‌کنند افکار عمومی دنیا را از شکست‌های مفتضحانه اخیر خود منحرف و تداوم جنایات خود را توجیه کنند.

سپهبد فهد فریج تأکید کرد: نیروهای مسلح و مردم شجاع سوریه آماده مقابله با هرگونه اقدام نظامی از سوی نیروهای فرامنطقه‌ای هستند و آن را با قاطعیت در هم خواهند کوبید.

کد خبر 229073
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز