پنجشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: اتحادیه فوتبال اروپا بهترین بازیکن این قاره در فصل ۱۳ - ۲۰۱۲ را از بین سه نامزد نهایی یعنی لیونل مسی، کریس رونالدو و فرانک ریبری انتخاب و معرفی می کند.

فوتبال

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از یوفا یک تن از سه نامزد نهایی یعنی لیونل مسی فوق ستاره آرژانتینی بارسلونا، کریس رونالدو فوق ستاره پرتغالی رئال مادرید و فرانک ریبری ستاره فرانسوی خط میانی بایرن مونیخ به عنوان بهترین بازیکن فوتبال اروپا انتخاب می‌شوند.

ریبری فصل قبل نقش بسیار مهمی در قهرمانی بایرن در سه جام لیگ قهرمانان اروپا، بوندسلیگا آلمان و جام حذفی آلمان ایفا کرد؛ او نخستین بازیکنی است که از زمان تاسیس این جایزه در سال 2011 ، به جز باشگاه های بارسلونا و رئال مادرید، به جمع سه نامزد نهایی راه یافته است.

مسی در فصل قبل 46 گل برای بارسا به ثمر رساند و با این تیم قهرمان لیگا شد و به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کرد.

رونالدو نیز فصل قبل با 12 گل آقای گل لیگ قهرمانان اروپا شد و با رئال تا نیمه نهایی این رقابت ها بالا آمد اما با وجود این درخشش رئال نتوانست عنوانی کسب کند؛ رونالدو همچنین چندی قبل یکصدمین بازی ملی خود برای تیم پرتغال را انجام داد.

در سال 2011 مسی بهترین بازیکن اروپا شناخته شد و پارسال آندرس اینی یستا هافبک اسپانیایی بارسلونا بهترین معرفی شد.

مسی و رونالدو در هر سه دوره به جمع نامزدهای نهایی راه یافته‌اند.

در فهرست ده نفره پیشین بهترین بازیکن فصل قبل اروپا علاوه بر ریبری، باستین شوآین اشتایگر آلمان و آرین روبن هلند، دو هافبک دیگر بایرن مونیخ نیز نام برده شده بودند.

بهترین بازیکن فصل پیش اروپا با رای گیری زنده برترین روزنامه نگاران قاره روز پنجشنبه هفت شهریور در مراسمی در موناکو معرفی خواهد شد.

یوفا اعلام کرد روزنامه نگاران معتبر با سیستم الکترونیکی رای گیری یکی از سه نامزد نهایی را یک روز پیش از قرعه کشی لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا انتخاب می کنند.

کد خبر 229030
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز