چهارشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: دکتر مهدخت بروجردی علوی، استادیار دانشگاه علامه طباطبایی طی حکمی از سوی دکتر جعفر توفیقی سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان مشاور وزیر و مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم منصوب شد.

مهدخت بروجردی

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، دکتر مهدخت بروجردی علوی استادیار دانشگاه علامه طباطبایی و عضو هیئت موسس انجمن ایرانی مطالعات جامعه اطلاعاتی، پس از شش سال از آخرین حضورش در سمت مدیرکلی روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دوباره به این اداره کل بازگشت.

مهدخت بروجردی 56 ساله، از سال 1381 تا 1386 مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم بود و پس از پایان دوره مدیریتش، از سال 86 تا 88 به عنوان مشاور رسانه‌ای وزیر علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت کرد. وی مقطع کارشناسی ارشد را در رشته ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی و مقطع دکتری ارتباطات را در دانشگاه آزاد اسلامی گذرانده و از سال 1380 به عضویت هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی درآمده است.

بروجردی هر چند از سال 1380 هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی شده است اما تدریس در این دانشگاه را از سال 1375 آغاز کرده و دروسی نظیر مبانی ارتباطات انسانی، مبانی ارتباطات جمعی، تحلیل محتوای پیام‌های ارتباطی، روابط عمومی عملی (1) و (2)، ارتباط شفاهی و ارتباط با مطبوعات و اصول اقناع و تبلیغات سیاسی را ارائه کرده است.

چهار دوره عضویت در کمیته انتخاب روابط عمومی‌های برتر، شش دوره عضو کمیته انتخاب بهترین نشریه دانشجویی، شرکت در ده‌ها دوره کلاس‌های آموزش روزنامه‌نگاری برای روزنامه‌نگاران سراسر کشور، ریاست کمیته علمی همایش ملی زن و روابط عمومی و عضویت در هیئت موسس مجمع مدیران کل روابط عمومی وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی از جمله فعالیت‌های بروجردی است.

دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های ارتباطی با کتاب‌های تألیفی مهدخت بروجردی علوی مانند کتاب‌های «سبک‌های خبرنویسی» و «نگارش رسانه‌ای» و همچنین با آثار ترجمه‌ای او نظیر کتاب‌های «ارتباطات رسانه‌ای در عمل»، «تحلیل محتوای روش‌های کمی ارتباطی» و «تحلیل پیام‌های رسانه‌ای» آشنا هستند.

«روابط عمومی و غفلت از اخلاق حرفه‌ای»، «تحلیل محتوای دیدگاه‌های رؤسای سازمان تربیت بدنی دربارة مؤلفه‌های ورزش از سال 1357 تا 1388»، «مطبوعات ایران: حبل‌المتین؛ حکایت روزنامه‌نگاری همچنان باقی است»، «مطبوعات ایران: نظام مطلوب برای مطبوعات ایران؛ آزادی همراه با مسؤولیت»، «تبلیغات: عملکرد رسانه‌ها در آمریکا»، «تبلیغات: آگهی‌های بازرگانی و ارزش‌های فرهنگی»، «دروازه‌بانی خبر چیست؟ دروازه‌بانان کیستند؟ (نگاهی به نقش دروازه‌بانی در شکل‌گیری و انتقال خبر)»، «شیوه‌های روابط عمومی در جامعه اطلاعاتی» و «تحلیل محتوای آگهی‌های تبلیغاتی شبکه‌های سیما در یک روز» از جمله مقالات مهدخت بروجردی علوی است.

کد خبر 228947
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز