همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: در صورتی که آمریکا برای رویارویی با ایران دست به حماقت بزند نتیجه‌ای جز نابودی شناورها و بازگشت جنازه‌های آمریکایی ندارد.

علی فدوی

به گزارش فارس،  علی فدوی در مراسم معارفه فرمانده دانشگاه علوم و فنون دریایی امام خامنه‌ای اظهار کرد: این دانشگاه از تجمیع دانشکده‌های متصل به نیروی دریایی سپاه ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه دانشکده‌هایی در چالوس و شیراز به امر آموزش نیروهای دریایی سپاه فعالیت می‌کنند گفت: دانشکده شناوری در چالوس و دانشکده موشکی در شیراز به تربیت نیروهای دریایی سپاه می‌پردازند که فعالیت این دانشکده‌ها لزوم تجمیع در یک دانشگاه را زیاد می‌کرد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با تصریح بر اینکه ایجاد دانشگاه مذکور براساس یک کار تحقیقی تصمیم‌گیری نهایی شد افزود: ساخت این دانشگاه دو سال پیش در شرایط سخت مالی آغاز شد.

وی دوران سخت اقتصادی را مانع از افتتاح زود هنگام دانشگاه عنوان کرد و یادآور شد: نیروی دریایی سپاه در پنج حوزه دارایی توانمندی شد که تأثیرهای راهبردی داشته است.

فدوی رویارویی نیروی دریایی سپاه با آمریکایی‌ها را داغ‌ترین بحث‌ها خواند و تصریح کرد: اکنون نیروی دریایی سپاه براساس پنج پایه آماده هر رویارویی است.

وی توان شناوری، موشکی، هوادریا، تکاوری و نیروهای جهادی و پهباد‌ها را از توانمندی‌های نیروی دریایی سپاه عنوان کرد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه متذکر شد: در صورتی که آمریکا برای مقابله با ایران دست به حماقت بزند نتیجه‌ای جزء از بین رفتن شناورهای آمریکایی و ارسال جنازه‌های آمریکایی چیز دیگری برای آنها ندارد.

فرمانده مرکز تربیت جهادی تکاوری و تفنگداری سید‌الشهدا (ع) نیز در مراسم مذکور گزارش کوتاهی از فعالیت این مرکز را ارائه کرد.

ناو سالار یکم اصغر شکر‌اللهی اظهار کرد: این مرکز آموزشگاه دریایی در سال 63 شکل گرفت و در فروردین همین سال رسماً راه‌اندازی شد.

وی آموزش غواصی و ملوانی و موتورهای مکانیک بنزینی را از جمله آموزش‌های این مرکز ذکر کرد و گفت: این مرکز آموزشی درجه‌داری فعالیت خود را همچنان ادامه می‌دهد.

این مسئول آموزش غواصی در عملیات والفجر 8 را در مرکز مذکور بیان کرد و یادآور شد: این آموزش‌ها نقش مهمی در روند دفاع مقدس داشته است.

وی درباره دانشگاه علوم و فنون دریایی امام خامنه‌ای خاطر نشان کرد: این پروژه در سال 89 کلنگ‌زنی شد و به منظور تجمیع آموزش‌ها در نظر گرفته شده است.

کد خبر 228917
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز