مجموع نظرات: ۰
جمعه ۴ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۶:۵۰
۰ نفر

معاون اجتماعی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه مدیریت شهری به دنبال ایجاد خانه‌های سلامت در تمام محلات است، افزود: این خانه‌ها موظف به ارائه انواع خدمات به شهروندان در حوزه سلامت اعم از آموزشی، چکاب‌های پزشکی و... به صورت رایگان هستند.

به گزارش سما، احمد نوریان با بیان این مطلب، گفت: نگاه اجتماعی به مسائل فرا روی یا جامعه محوری در حوزه سلامت، بر می گردد به نوع مداخلات اجتماعی که به ارتقای سطح سلامت، تندرستی و بهداشت شهروندان بیانجامد و از آسیب‌های اجتماعی تهدید کننده سلامت پیشگیری کند، همچنین مشارکت فعال و معنی دار مردم را در امر سلامت محقق سازد.

وی راه اندازی خانه‌های سلامت در سطح محلات را برنامه ای با رویکرد سلامت اجتماع محور که پروژه محله سالم را دنبال می کند دانست و تصریح کرد: به دنبال این هستیم که وزن و بهای امر سلامت اعم از جسمی، روحی و روانی، اجتماعی و معنوی را در بین خانواده‌ها نسبت به گذشته بالا ببریم.

به گفته وی خانه‌های سلامت تلاش دارند دانستنی‌های مورد نیاز مردم در حوزه سلامت را ارتقاء بخشند و با ارائه انواع خدمات و مشاوره‌های روان شناختی و مددکاری به حل مسائل پیرامونی خانواده‌ها بپردازند.

نوریان اضافه کرد: در خانه‌های سلامت انواع خدمات آموزشی اعم از امداد و نجات، پیشگیری، تغذیه سالم، آشنایی با بیماری‌های خاص، ایدز، هپاتیت، اعتیاد، مهارت‌های زندگی و... به صورت رایگان به شهروندان ارائه می شود.

وی افزود: مدیران شهرداری تهران بدنبال ایجاد خانه‌های سلامت در سطح تمامی محلات شهر تهران هستند.

کد خبر 22889

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز