همشهری آنلاین: خواننده موسیقی سنتی کشورمان که به تازگی کنسرتی با حضور دو وزیر کشور و دفاع در برج میلاد برگزار کرد در باب آشنایی خود با وزیر کشور، گفت: در اکران خصوصی فیلم دهلیز وزیر کشور را ملاقات کردم و با رویکرد فرهنگی ایشان آشنا شده و همان جا از وی برای حضور در کنسرت دعوت کردم.

 علیرضا قربانی در پاسخ به سئوالی درباره حضور وزیر دفاع و کشور در آخرین اجرای او گفت: تمام میهمانانی که به کنسرت می‌آیند برای من عزیز و گرامی هستند چرا که به دلخواه خود و با عشق و علاقه حضور پیدا می‌کنند، این دو وزیر نیز قدم بر چشم من گذاشتند و من حضورشان را به فال نیک می‌گیرم چرا که با تعامل بیشتر دولت و بخش فرهنگ می‌توانیم از داشته‌هایمان دفاع کنیم، همچنین با تعامل بیشتر وزرا با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امکان مساعد کردن شرایط فعالیت برای هنرمندان بیشتر شده و مسئولان بیشتر به اهمیت هنر و فرهنگ پی می‌برند.

وی درباره سابقه آشنایی‌اش با رحمانی فضلی گفت: واقعیت آن است که پیش از رأی اعتماد مجلس به وزرای کابینه یازدهم با وزیر کشور آشنا شدم، در اکران خصوصی فیلم دهلیز وزیر کشور را ملاقات کردم و با رویکرد فرهنگی ایشان آشنا شده و همان جا از وی برای حضور در کنسرت دعوت کردم.

قربانی در ادامه گفت: ما به امید زنده‌ایم و دولت فعلی هم دولت تدبیر و امید نامگذاری شده و من نسبت به بهبود شرایط با توجه به رویکرد دولت فعلی و حمایت مجلس امیدوارم، بخشی از مشکلات موسیقی ماهوی و فقهی است و بخش دیگری از این مشکلات اجرایی است که بحث تجهیز سالن‌ها و تهیه امکانات به مشکلات اجرایی باز می‌گردد. اگر مجالی برای ارایه هنر ایرانی وجود نداشته باشند فرهنگ غربی جایگزین می‌شود و این همان تهاجم فرهنگی است.

قربانی ادامه داد: مجوز ارایه کنسرت و انتشار آلبوم مدت زیادی است که از دغدغه‌های اساسی فعالان عرصه موسیقی است که در بسیاری از موارد انگیزه کار را از هنرمندان گرفته، امیدوارم در این زمینه تغییر رویه‌ای اتفاق بیافتد، این موضوع در خصوص سایر هنرها نیز مصداق دارد و موضوع مهم دیگری که بسیاری از هنرمندان را دچار مشکلات اساسی مالی کرده بحث حق کپی رایت و عدم رعایت آن در ایران است.

 این خواننده در ادامه گفت: باید اشاره کنم که موسیقی ایرانی یک موسیقی جدی است و باید مورد اهمیت مسئولان کشور باشد، در کنسرت اخیر مردم از حضور این دو وزیر بسیار استقبال کردند و من در آنجا ابراز امیدواری کردم در برنامه‌های بعدی شاهد حضور تمام کابینه دولت و حضور نمایندگان مجلس در کنسرت باشیم. در این میان خبرگزاری‌های خاصی که رویکردی نامناسب با موسیقی و هنرمندان فعال در این عرصه دارند دست از این دشمنی بردارند و به هنر بپردازند، آن هم با دیدی درست و منطقی نه با پیروی از افکار پوچ و واهی.

قربانی در پایان به خانه ملت گفت: اجرای 31 مرداد یک تک اجرا بود، که البته برای چهار تا هشت مهر در تالار وحدت اجرای کنسرت خواهیم داشت و دو شب بعد از این اجرا هم سالن رزرو است تا در صورت لزوم کنسرت تمدید شود.

کد خبر 228810
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز