دوشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۴:۵۵
۰ نفر

کارن همایونفر و اندیشه فولادوند آهنگساز و ترانه‌سرای آلبوم «یک خیابان سهم یک افسانه نیست» از روند شکل‌گیری این اثر موسیقایی که با محوریت بزرگمردان جبهه و جنگ شکل گرفته طی نشستی در باغ موزه دفاع‌مقدس سخن گفتند.

صدای بزرگمردان جبهه منتشر شد

به گزارش مهر، پیش از این کارن همایونفر با اندیشه فولادوند در فیلم «طهران، تهران» و آلبوم «خاطرات مبهم» کار مشترک تولید کرده بودند. فولادوند با اشاره به دوران کودکی خود گفت: دوران کودکی من همزمان با اواخر جنگ تحمیلی بود از این‌رو اوایل کودکی، نوجوانی و جوانی من مصادف شد با مفاهیم بازمانده انسانی و غیرانسانی پس از جنگ که البته از طبیعت جنگ است. ما شاهد روزگار غریبی بودیم و اگر تو به‌عنوان یک هنرمند در جامعه زندگی کنی، ناخودآگاه چنین حس‌هایی در تو جلوه می‌کند.

وی ادامه داد: رد پای جنگ در خیلی از اشعار من وجود دارد. نمی‌توانیم این موضوع را در جامعه نادیده بگیریم. هر شعر اجتماعی، نگاهی به این مقوله دارد. من از سال 82تصمیم گرفتم آلبومی را به همین شکل فعلی تهیه کنم، اما بعد از سال‌ها با کارن همایونفر به این نتیجه رسیدیم که در توالی اشعار تغییراتی را ایجاد کنیم البته طی این سال‌ها ماکت‌های مختلفی را با افراد مختلف اتود زدم.

فولادوند در ارتباط با فاصله بین انتشار آلبوم‌های خود توضیح داد: من هم دلم نمی‌خواهد بین این آثار فاصله‌ای بیفتد. خیلی از عوامل دست به‌دست هم داد تا این وقفه افتاد اما من 9سال برای تولید این اثر با محوریت جنگ تحمیلی زمان گذاشتم. همانطور که می‌بینید اوضاع پیرامونی نیز در این سال‌ها بر وفق مراد نبود اما خوشحالم که امروز وارد بازار شد و با مخاطب خود ملاقات کرد.

همایونفر درباره موسیقی این آلبوم عنوان کرد: موسیقی آلبوم صدای دوران ماست. سرمایه این اثر خودمان بودیم، اگر در قلب کسی نشسته است، برای این است که از قلب ما آمده است، این سرمایه و اعتبار ما بوده که برای آلبوم گذاشتیم. فولادوند در پایان تأکید کرد: هنوز آدم‌های جنگ برای من جذاب هستند. من دست و پای تک تک جانبازان را می‌بوسم. نمی‌دانم باید چه کاری انجام دهم تا ایثار این آدم‌ها را به تصویر بکشم و دلم می‌خواهد از طریق شما این آلبوم را به‌دست تک تک این دوستان برسانم.

 

کد خبر 228563

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز