گروه دانش و سلامت: در پی درج خبر مصدومیت کارگر ساختمانی که بر اثر سقوط مصالح، طی ۹ ماه اخیر خانه‌نشین و فلج شده است، تماس‌های تلفنی مکرر شهروندان و خیرین باعث شد همشهری موضوع را پیگیری مجدد کند.

براساس گزارش همشهری به نقل از خبرگزاری مهر حدود 9‌ماه پیش حسین رستمی کارگر ساختمانی، به‌علت سقوط یک فرغون پر از آجر از طبقه سوم دچار شکستگی از ناحیه لگن شد. جراحی او هزینه زیادی داشت که تا‌کنون او و خانواده‌اش نتوانسته‌اند آن را تأمین کنند. براساس این گزارش او به‌دلیل اینکه تحت پوشش بیمه درمانی نبوده، هم‌اکنون خانه‌نشین شده است. کارفرمایش نیز از او حمایت نکرده است. هم‌اکنون همسر و فرزندانش از او مراقبت می‌کنند. او ماه‌هاست با زخم باز و درد فراوان دست و پنجه نرم می‌کند. حسین رستمی از کمر به پایین در وضعیت نیمه‌فلج به سر می‌برد. او به همراه همسر، 3دختر و یک پسرش در منزل استیجاری زندگی می‌کند. حسین اهل روستای کوره دره یکی از روستاهای توابع مریوان است.

آرمان نصراللهی خبرنگار مهر در کردستان در گفت‌وگو با همشهری با اشاره به اینکه هم‌اکنون حسین رستمی در بیمارستان امام‌خمینی شهرستان سقز بستری شده است، گفت: این کارگر ساختمانی به‌دلیل اقدامات درمانی دیر‌هنگام از ناحیه کمر قطع نخاع شده است. پزشکان معتقدند اگر او زودتر مراجعه می‌کرد ضایعه گسترش پیدا نمی‌کرد. مشکلات مالی و کمبود اطلاعات بیمار و خانواده او در مورد بیماری، باعث شده که حتی برای جلوگیری از زخم بستر حسین رستمی نیز نتوانند کاری بکنند.

وی با اشاره به اینکه این خانواده هنوز از کارفرما شکایت نکرده‌اند گفت: این خانواده هم‌اکنون تحت پوشش بهزیستی قرار گرفته است و تا 10روز دیگر سمت دیگر بدن وی که زخم بستر عمیق گرفته است جراحی خواهد شد.شیرکوه بهمنی، رئیس اداره بهزیستی مریوان در گفت‌وگو با همشهری گفت: این خانواده پس از آسیب جسمی سرپرست خانوار برای دریافت کمک‌ به بهزیستی مراجعه نکرده‌ است و بهزیستی به‌تازگی از شرایط آنها مطلع شده است.

همسر وی برای دریافت کمک به کمیته امداد مراجعه کرده است و آنها این خانواده را در لیست انتظاری قرار داده‌اند که به نوبت تحت پوشش قرار می‌دهند. براساس آن فهرست قرار بود اعضای این خانواده در مرداد و یا شهریور تحت پوشش قرار بگیرند. یک روز به‌صورت اتفاقی همسر او برای دریافت کمک از خیریه به بهزیستی مراجعه کرد. هنگامی که از وی در مورد شرایط زندگی‌اش سؤال شد، اعلام کرد که شوهرش قطع نخاع است. پس از آن برای او تشکیل پرونده داده شد و کمیته قطع نخاع بهزیستی پس از تحقیق اقدامات حمایتی را انجام داد. برای او لوازم کمک‌توانبخشی، ویلچر، تشک مواج و کمی خواربار تهیه و ارسال شد.

وی با اشاره به اینکه به این بیمار دیر رسیدگی شده است، گفت: هم ما به این بیمار دیر رسیدیم هم آنها دیر اقدام کرده‌اند و متأسفانه او زخم بستر شدیدی گرفته است و نیاز به عمل جراحی دارد و هزینه‌های آن از عهده بهزیستی مریوان به‌تنهایی برنمی‌آید و او نیاز به کمک شهروندان خیر دارد.

روزنامه همشهری از اینکه بهزیستی مریوان پیگیر سرنوشت این شهروند ایرانی شده تشکر می‌کند اما کماکان از مسئولان وزارت بهداشت و درمان می‌خواهد برای درمان این بیمار اقدامات فوری را انجام دهند. همچنین توجه مسئولان مختلف را به سرنوشت کارگران بدون بیمه‌ای که به چنین سرنوشتی دچار می‌شوند جلب می‌کند.

کارگری که ۹‌ماه با زخم باز خانه‌نشین شده است

کد خبر 228355
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز