چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک پایگاه اینترنتی آمریکایی فاش ساخت، مقامات آمریکا و یمن محتوای ضبط شده یک گفت‌و‌گوی اینترنتی هفت ساعته میان بیش از ۲۰ رهبر القاعده در سراسر جهان را از جانب یکی از پیک‌های دستگیر شده القاعده به دست ‌آورده‌اند.

ارتباط اینترنتی القاعده

به گزارش ایسنا، پایگاه اینترنتی "دیلی بیست" آمریکا گزارش داد، مقامات آمریکایی ارتباطات یک پیک القاعده را رهگیری کرده و وی را دستگیر کردند. این پیک ظاهرا هنگام دستگیری یک گنجینه اطلاعاتی با ارزش را به همراه داشته است. دستگیری این فرد با کمک دفتر امنیت ملی یمن و سازمان سیا انجام شده است.

اوایل ماه اوت آمریکا به دنبال پی بردن به محتوای یک ملاقات اینترنتی میان رهبران القاعده اقدام به بستن سفارتخانه‌های خود در 22 کشور جهان کرد.

به گفته دو مقام اطلاعاتی و یک مقام دیگر آمریکایی، یک سازمان اطلاعاتی ‌آمریکا توانست از یک نقص در امنیت عملیاتی این پیک القاعده استفاده کرده و با ردیابی بسته‌های دیجیتالی، محل وی را مشخص کند.

پیشتر روزنامه نیویورک تایمز و شبکه خبری سی ان ان و دیگر رسانه‌ها گزارش گزارش دادند، تهدید تروریستی هنگامی آشکار شد که سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا اقدام به ردیابی پیامی میان "ناصر الوحیشی"، رهبر شاخه القاعده در شبه جزیره عرب و ایمن الظواهری، رهبر اصلی القاعده پرداختند، که طی آن الوحیشی خبر یک حمله قریب الوقوع را به الظواهری داده بود.

گزارش پایگاه اینترنتی دیلی بیست که روز سه‌شنبه منتشر شد و به دو مقام اطلاعاتی استناد کرد، با این گزارش‌های رسانه‌ای همخوانی دارد چرا که بیان داشته مباحث این کنفرانس از مسائل عادی تجاری تا مسائل دینی را در بر گرفته است.

این گزارش به یک گزارش شبکه سی ان ان استناد کرد که گفته بود سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا توانسته‌اند آنچه را که پیام‌های رمزی ارسال شده از سوی الوحیشی بوده، به دست آوردند که خبر از حمله‌ای قریب‌الوقوع داده‌اند.

کد خبر 228044
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز