گروه شهری: در جلسه شورای شهر تهران تصمیم بر این شد که سوله‌های سازمان‌های مختلف شهرداری در اختیار مدیریت بحران قرار گیرد.

شورای شهر

در این جلسه که عزیز‌الله رجب‌زاده رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران نیز حضور داشت اعضا به بررسی موضوع پایگاه‌های پشتیبانی و مدیریت بحران شهر تهران پرداختند. حمزه شکیب رئیس کمیسیون عمران شورا با اظهارتأسف بابت اینکه از 98پایگاه سازمان مدیریت بحران تهران، 73پایگاه چندمنظوره و 21پایگاه ویژه و 4پایگاه هم معین است ولی بیشتر این پایگاه‌ها تبدیل به سالن‌های ورزشی برای بانوان شده و کار به جایی رسیده است که حتی دیگر سازمان مدیریت بحران را به سوله‌هایش راه نمی‌دهند، ادامه داد: در برخی از موارد حتی سازمان ورزش و برخی از سازمان‌ها سوله‌های بحران را به بخش خصوصی اجاره داده‌اند که این کلا بحث حقوقی دارد.

اما در ادامه این بحث مهدی چمران، معصومه آباد و معصومه ابتکار از اختصاص این سوله‌ها برای ورزش بانوان حمایت کردند. از نظر آنها سوله‌ها برای مدیریت بحران ساخته شده ولی همیشه مورد استفاده نیست؛ حالا اگر ورزش بانوان هم در آنجا انجام شود اشکالی ندارد.

اما رجب‌زاده رئیس سازمان مدیریت بحران نگران آن بود که این سوله‌ها به مرور از دست سازمان خارج شده و جزو مایملک سازمان ورزش درآید البته از نظر رجب‌زاده ارگان‌های فرهنگی، عمرانی و... هم به‌دنبال این سوله‌ها هستند. وی ادامه داد: تهران 8میلیون جمعیت ساکن و 12میلیون جمعیت در طول روز دارد و لرزه‌خیزترین شهر کشور است که هر لحظه باید در انتظار حادثه‌ای باشد بنابراین وقتی ما سوله‌ها را در اختیار نداریم سیستم‌های ارتباطی، اطلاعاتی، مدیریتی و تجهیزات خود را کجا باید مستقر کنیم؟ به‌عنوان مثال ما تجهیزات را خریده‌ایم ولی جایی برای بردن آنها نداریم بنابراین ما برای بالا بردن کارایی خود نیاز به در اختیار داشتن سوله‌هایمان داریم.

به همین دلیل در پایان این جلسه اعضای شورای شهر تصویب کردند که سوله‌های بحران به‌صورت مستمر وجود داشته باشد و سازمان‌ها و شهرداری‌های مناطق باید سوله‌ها را به مدیریت بحران تحویل دهند.همچنین در جلسه علنی دیروز شورای اسلامی شهر تهران رسول خادم گزارش حسابرسی تلفیقی سال ۸۸ شهرداری تهران را قرائت کرد و پس از بررسی گزارش عملکرد شهرداری مطلوب ارزیابی شد.

به‌گفته رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا، گزارش تلفیق باید به‌عنوان گزارش نهایی ارائه شود که در آن عملکرد همه مناطق، ادارات، معاونت‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته و مجموعه کل شهرداری گنجانده می‌شود. خادم افزود: در این گزارش تلفیقی موارد و ایراداتی که دارای اهمیت در مجموعه شهرداری بوده، ذکر شده و تمام اصلاحات صورت گرفته براساس گزارش‌های حسابرسی قبلی تا این لحظه در این گزارش گنجانده شده است.

پس از ارائه گزارش حسابرس مستقل شورا حسین محمد پورزرندی معاون اداری مالی شهرداری از کمیسیون برنامه و بودجه شورا و حسابرسان آن تشکر کرد و گفت:‌ کار مالی به‌گونه‌ای است که هیچ وقت نمی‌توانیم بگوییم به نقطه مطلوب رسیده‌ایم بنابراین حتماً نواقصی دارد اما باید توجه داشته باشیم که ما از شرایطی که اصلاً حسابرسی صورت نمی‌گرفت به جایی رسیده‌ایم که هم‌اکنون صورت‌های مالی و گزارش تلفیق ارائه می‌شود. حسن بیادی نایب‌رئیس شورا گفت: آقای خادم قبلاً سنتی داشت که از آن دسته از مدیران شهرداری که مصوبات شورا را به‌طور کامل و دقیق اجرا می‌کردند، تقدیر می‌کرد الان برای مثال باید از آقای پورزرندی تقدیر شود، درست است که ما گاهی دعواهای جدی با هم می‌کنیم اما وی واقعاً زحمت می‌کشد.

تبدیل منازل خانواده‌های 4شهید به موزه

بنابر این گزارش، شورای شهر تهران دیروز همچنین تصویب کرد تمامی خانه‌های ویلایی خانواده‌های 4شهید به خانه شهید تبدیل شود. مرتضی طلایی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا طرح الزام شهرداری تهران برای تملک و تبدیل خانه‌های خانواده‌های 4شهید به خانه شهید را ارائه کرد و گفت: در این مورد جلسات مختلفی با بنیاد شهید داشتیم و مقرر شد تا با هماهنگی بنیاد شهید تمامی این خانه‌ها شناسایی شود.

وی افزود: این اقدام موجب ماندگاری خانه‌های شهدا و دیدار موزه‌های محلی و پایگاهی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌شود که در این طرح اعلام کرده‌ایم که شهرداری تهران 2‌ماه وقت دارد تا این خانه‌ها را شناسایی و هزینه‌های نهایی آن را برآورد کرده و در متمم بودجه93 پیش‌بینی کند. براساس این طرح در مرحله اول خانه‌های ویلایی خانواده‌های 4شهید تهران توسط شهرداری و با رضایت آنها خریداری شده و تبدیل به خانه شهید می‌شود و اگر طرح موفق بود برای خانه‌های 3شهید دیگرنیز اقدام می‌شود.

کد خبر 227904
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز