دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۶
۰ نفر

پزشکان در یک آزمایش جدید دریافتند که «اسید اورسولیک» موجود در پوست سیب به افزایش حجم عضلات و چربی مفید قهوه‌ای در موش‌ها کمک می‌کند.

میوه ضد چاقی را با پوست بخورید

به گزارش ایسنا، در این بررسی آزمایشگاهی مشخص شد: موش‌هایی که در وعده غذایی‌شان اسید اورسولیک گنجانده شده بود کالری بیشتری می‌سوزاندند و نسبت به موش‌های دیگر کمتر چاق می‌شدند.

محققان پیش از این معتقد بودند که تنها نوزادان دارای چربی قهوه‌ای هستند و این چربی مفید در دوران کودکی از بین می‌رود اما با پیشرفت در فناوری‌های تصویربرداری مشخص شد که میزان اندکی از این نوع چربی در گردن و شانه افراد بزرگسال نیز وجود دارد.

همچنین در برخی مطالعات با بررسی ارتباط بین سطح چربی قهوه‌ای با کاهش میزان چاقی و دارا بودن سطح مناسب قندخون معلوم شد که چربی قهوه‌ای ممکن است در پیشگیری از چاقی و دیابت موثر باشد.

گروهی از محققان دانشگاه آیووا اظهار داشتند: مواد طبیعی موجود در پوست سیب تا حدودی می‌تواند از موش‌ها در برابر چاقی و برخی پیامدهای مضر آن حفاظت کند. در واقع «اسید اورسولیک» میزان چاقی و مشکلات ناشی از آن را با افزایش حجم ماهیچه‌ها و چربی قهوه‌ای کاهش می‌دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از ایندین تایمز، به گفته محققان در این مطالعه، پیش از این مشخص شده بود که «اسید اورسولیک» به افزایش حجم ماهیچه‌ها و تقویت آن در موش‌ها منجر می‌شود اما در بررسی جدید نقش اسید اورسولیک در کمک به مقابله با چاقی مشخص شد.

کد خبر 227644
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز