چهارشنبه ۲ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۰:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین- مریم دری‌منش: برای اغلب مردم فینال لیگ قهرمانان اروپا بین میلان و لیورپول یک واقعه فوتبالی زیبا و استثتائی است، اما برای پلیس آتن بیشتر به یک روز جنگی بزرگ می‌ماند.

در اطراف ورزشگاه " اسپیریدون لوئیس" و در مرکز شهر آتن، اقدامات امنیتی یادآور بازی‌های المپیک 2004 آتن است.

7500 پلیس و 7000 مامور دیگر امنیت پایتخت یونان را به عهده گرفته‌اند. در صورت بروز اغتشاش ، پلیس به آشوبگران رنگ می‌پاشد تا از این طریق بتواند به سرعت آنها را شناسائی و دستگیر کند.

 

استاتیس ، سخنگوی پلیس آتن می گوید: " نه تنها 7500 نیروی پلیس ، بلکه تمام کارمندان این شهر تا نیمه شب چهارشنبه در آماده‌باش کامل قرار دارند." در مجموع انتظار می‌رود 20000 انگلیسی ، 15000 ایتالیائی و نیز 15000 نفر هم بدون بلیت وارد ورزشگاه شوند.

 

به دلایل امنیتی تنها 63800 نفر می‌توانند بازی را از نزدیک تماشا کنند ، این در حالی است که ورزشگاه المپیک آتن گنجایش 72000 تماشاگر را دارد. حتی در فرودگاه آتن ، ورودی هواداران انگلیسی و ایتالیایی  از هم جدا شده است تا آنها هیچگونه برخوردی با یکدیگر نداشته باشند.

 

در همین حال هلی‌کوپترهای پلیس و دوربین‌های آنها تمامی نقاط شهر را تحت نظر دارند.

 

 

خاطرات خوب ، خاطرات بد


یک طرف می‌خواهد خاطره فینال قبلی را از اذهان پاک کند ، یک طرف می‌خواهد آن را تکرار نماید. امشب (2 خرداد ) ، اولین بار است که در فینال لیگ قهرمانان اروپا ، همان فینالیست‌های سال قبل حضور می‌یابند.

 

کارلو آنچلوتی، مربی میلان می‌گوید :" آن شکست هنوز قلبم را می‌سوزاند."

گتوسو از کابوس آن شب چنین می‌گوید :" همیشه در یادم می‌ماند. هنوز هم وقتی به آن بازی فکر می‌کنم ناراحت می‌شوم ."


و کافو ، مدافع برزیلی این تیم از آن شب اینگونه یاد می‌کند :" آن شب مثل این بود که یک پیانو را روی سرت انداخته باشند ."


 اما با وجود این خاطرات دردآور ، پائولو مالدینی ، کاپیتان میلان می‌گوید :" اینکه ما دوباره مقابل لیورپول بازی می‌کنیم می‌تواند یک موفقیت دیگر در تاریخ باشگاه باشد ، نه دشمنی ما با لیورپولی‌ها ."


 او که در آستانه هشتمین فینال بین‌المللی خود قرار دارد ، می‌خواهد پنجمین قهرمانی‌اش را کسب کرده و به رکورد آلفردو دی استفانو دست یابد. ضمن اینکه قراردادش با میلان را نیز برای یک سال دیگر تمدید کرده تا بیست و دومین سال حضورش در این باشگاه را تجربه کند.

 

در مقابل ، بازیکنان لیورپول با خوشحالی به فینال دو سال قبل فکر می‌کنند.

 

کاپیتان استیون جرارد می‌خواهد آن تجربه را تکرار کند :" 2005 بهترین تجربه در زندگی فوتبالی‌ام بود . من در اتاقم عکسهایی از صحنه‌هایی را که جام در دست به خانه بازگشته بودیم ، به دیوار چسبانده‌ام . دوست دارم عکسهای بیشتری به دیوار بزنم و یک ستاره دیگر روی پیراهن تیمم داشته باشم ."

 

 

 البته میلانی‌ها با هدف تضعیف روحیه حریف ، چیزهای دیگری هم می‌گویند :

 

 پیپو اینزاگی :" لیورپول مثل تیمهای ایتالیایی ده سال پیش بازی می‌کند."

 

گنارو گتوسو :" لیورپول کاملا با منچستریونایتد که فوتبال را اصولی بازی می‌کند ، فرق دارد ."

 

آنچلوتی :" لیورپول در بین سه تیم انگلیسی ضعیف‌ترین آنهاست ."

 

 و سیدورف ، هافبک هلندی میلان می‌گوید :" اگر فینال سال 2005 بیس بار دیگر هم تکرار شود ، ما هر دفعه پیروز خواهیم شد. یک چیز مسلم است : این بار پنالتی در کار نخواهد بود ."

 

برای میلان پیروزی در دیدار امشب ، هفتمین قهرمانی قاره‌ای خواهد بود و لیورپول در صورت برتری ، ششمین عنوان خود را کسب کرده و به میلان خواهد رسید. در تیم ایتالیایی هشت، و در تیم انگلیسی نه بازیکن فینال استانبول حضور دارند.

 

ترکیب احتمالی دو تیم:

 

میلان : دیدا- اودو- نستا- مالدینی- یانکولفسکی- پیرلو- گتوسو- آمبروسینی- سیدورف- کاکا- جیلاردینو ( اینزاگی )

 

لیورپول : رینا- فینان- آگر- کاراگر- ریسه- جرارد- ماسکرانو- ژابی آلونسو- زندن- کراچ- کوئیت

کد خبر 22750

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز