همشهری آنلاین: ترکیب نهایی کاروان اعزامی ایران به رقابت‌های پارآسیایی مالزی اعلام شد.

لوگوی پارآسیایی جوانان

آقای دکتر بهروز برجسته، معاون فنی کمیته ملی پارالمپیک ایران در این خصوص گفت: پس از آخرین بررسی‌های فنی که در ستاد رقابت‌های جوانان مالزی انجام شد، تصمیم نهایی بر اعزام 74 ورزشکار در 9 رشته ورزشی جوانان دارای معلولیت جسمی، حرکتی و گروه نابینایان و کم بینایان گرفته شد.

وی نشان کرد: در انتخاب رشته‌های اعزامی و نیز نفرات، اولویت مدال‌آوری مدنظر بود، اما به هر حال شرایط مسابقات و نتایج قابل پیش‌بینی نیست. در این میان باید به حمایت ویژه‌ای که نسبت به رشته بوچیا انجام گرفت اشاره کرد، البته نمایندگان بوچیای ایران شانس مدال‌آوری دارند، اما با توجه به شرایط ویژه‌ای که ورزشکاران این رشته از نظر جسمی دارند و ازحداقل توانایی‌های حرکتی برخوردارند، فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک توجه خاصی را به این رشته نشان داد.

آقای دکتر برجسته افزود: با نهایی شدن نفرات اعزامی به این مسابقات، تمرینات کلیه رشته‌ها به صورت غیرمتمرکز و زیر نظر مربیان تیم ملی انجام شده و همواره نظارت بر روند انجام تمرینات وجود دارد.

وی گفت: ورزشکاران اعزامی به مسابقات پارآسیایی مالزی، حدود یک هفته پیش از اعزام به مسابقات در تمرینات متمرکز و متصل به اعزام حضور یافته و آخرین آمادگی‌های لازم را کسب خواهند کرد.

معاون فنی کمیته ملی پارالمپیک تصریح کرد: روند ثبت نام کشورهای شرکت‌کننده کماکان ادامه دارد و احتمالا تا 10 روز آینده به پایان می‌رسد، بنابراین هنوز اطلاعات دقیق و جامعی از حضور دیگر کشورها و رقبای احتمالی وجود ندارد که با پایان یافتن زمان ثبت نام، این اطلاعات نیز حاصل خواهد شد.

آقای برجسته اعلام کرد: در گروه جوانان دارای معلولیت اعزامی از فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین 4 آقا در شنا، 6 نفر در تنیس روی میز (3 آقا و 3 خانم)، 4 نفر در بوچیا (1 آقا و 3 خانم )، 5 آقا در وزنه‌برداری، 10 آقا در بسکتبال با ویلچر، 10 آقا در در والیبال نشسته، 1 خانم در تیراندازی با کمان، 15 نفر در دو و میدانی (3 خانم و 12 آقا)، و در گروه نابینایان 3 آقا در شنا، 12 نفر در گلبال (6 آقا و 6 خانم )، و 4 آقا در دو و میدانی به مسابقات اعزام خواهند شد.

کاروان جمهوری اسلامی ایران در مجموع با 74 ورزشکار دارای معلولیت و نابینا و کم بینا در این مسابقات حضور خواهد یافت که از این میان 55 نفر از فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین و 19 نفر از فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم بینایان حضور دارند.

از میان این ورزشکاران جوان، 16 نفر از بانوان و 58 نفر از آقایان هستند.

رقابت‌های پارآسیایی جوانان، آبان ماه سال جاری به میزبانی کشور مالزی برگزار خواهد شد.

 

کد خبر 227435
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز