همشهری آنلاین: مدیرعامل برج میلاد تهران با تشریح نحوه استفاده از فضاهای مخابراتی ششمین برج بلند دنیا اعلام کرد: سازمان‌ها و وزارتخانه‌ءها می‌توانند از ۷۰۰ مترمربع فضاهای مخابراتی برج میلاد در قالب حفظ و انتقال دیتا(اطلاعات) استفاده کنند.

 فرزاد هوشیار پارسیان با بیان این مطلب گفت: یکی از کاربری های برج میلاد تهران کارکرد مخابراتی است که در حال حاضر این امکان فراهم شده است تا دستگاه‌های مختلف از امکانات مخابراتی این برج و یا برای نگهداری اطلاعات رده بندی شده خود از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به 700 مترمربع از فضاهای مخابراتی برج میلاد تهران، افزود: در این برج 8 سلول مخابراتی در بخش دکل آنتن وجود دارد و همچنین 9 سلول مخابراتی در طبقات زیرین برج میلاد تهران است که قابل استفاده برای متقاضیان است.

به گفته هوشیار پارسیان، با توجه به آنکه برج میلاد یکی از مکان‌های امن و ایمن در برابر زلزله تا مقیاس 8 ریشتر است، این فضا می تواند کاربری های مدیریت بحران داشته باشد.

وی در خصوص زیرساخت های برج گفت: این زیرساخت ها شامل شبکه گسترده فیبر نوری، مرکز مهم مخابراتی تهران، ساختار فیزیکی و ضد زلزله بودن آن و دسترسی آسان در مواقع بحران با توجه به آنکه برج در مسیر راه چهار بزرگراه شهر تهران قرار دارد، از جمله این امکانات است.

مدیرعامل برج میلاد با اشاره به کاربری های دکل آنتن برج میلاد توضیح داد: با توجه به اهمیت استراتژی برج میلاد تهران در پوشش نقاط کور رادیویی و تلویزیونی شهر که بخشی از آن به دلیل بلند مرتبه سازی و بخش دیگر آن به دلیل موانع طبیعی نظیر کوه های شمال شهر، دکل آنتن برج میلاد امکان پوشش دهی نقاط کور را در مناطق ذکر شده فراهم کرده است.

هوشیار پارسیان در پایان متذکر شد: همچنین در حال حاضر امکان دریافت سیگنال های ارسالی از این برج در استان های همجوار همچون قم و البرز نیز وجود دارد

کد خبر 227328
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز