همشهری آنلاین: نمایندگان مجلس شورای اسلامی پنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۲ به وزرای پیشنهادی برای دولت یازدهم رای دادند. دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نتایج آرا را قرائت کرد.

روحانی

علی لاریجانی رئیس مجلس پس از اتمام ریخته شدن آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص وزرای هجده گانه کابینه دولت یازدهم اعلام کرد: مجلس برای اقامه نماز و شمارش آرا برای نیم ساعت تعطیل می‌شود.

پس از این مدت؛ وی با تشکر از نمایندگان و رسانه‌ها نتایج آرا به وزاری پیشنهادی دکتر حسن روحانی را قرائت کرد:

گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهور جهت تصدی وزارت آموزش و پرورش با 133 رای مخالف نتوانست اعتماد نمایندگان را برای وزارت آموزش و پرورش کسب کند. از مجموع 284 رای محمدعلی نجفی با 133رای مخالف، 142موافق و 9 رای ممتنع نتوانست اعتماد مجلس را برای تصدی پست آموزش و پرورش کسب کند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به صلاحیت وزرای کابینه یازدهم با 218رای، به تصدی محمود واعظی به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رای مثبت دادند.محمود واعظی از مجموع 284رای، با رای 218موافق، 45 رای مخالف و 20 رای ممتنع به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت یازدهم انتخاب شد.

سید محمود علوی از مجموع 283 رای ماخوذه نمایندگان، با 227 رای موافق و 38 رای مخالف و 18 رای ممتنع تصدی وزارت اطلاعات را در دست گرفت. در جریان بررسی صلاحیت علوی در مجلس شورای اسلامی، بهرام بیرانوند و حمید رسایی از جمله نمایندگان مخالف بودند

علی طیب نیا،‌ معروف به مرد ضد تورم ایران و گزینه‌ی پیشنهادی رییس جمهور برای کرسی وزرات اقتصاد و دارایی با 274رای موافق، ‌3 رای ممتنع و 7 رای مخالف اعتماد نمایندگان برای تصدی وزرات اقتصاد و دارایی را به دست آورد.  کل آرا اخذ شده 284 رای بود.

گزینه پیشنهادی رییس جمهور برای وزرات امور خارجه دولت یازدهم،‌ با کسب 232 رای ازمجموع 281 رای و 36 رای مخالف و 13 رای ممتنع در صحن علنی مجلس اعتماد نمایندگان برای تصدی کرسی وزرات را کسب کرد. 

علی ربیعی، گزینه ی پیشنهادی رییس جمهور برای وزرات تعاون کار و رفاه اجتماعی، با 163 رای موافق،‌21 ممتنع و100 مخالف با کسب اعتماد نمانیدگان مجلس نهم به وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی خواهد رفت. کل آرا ماخوذه 284 رای بود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با 177 رای موافق به محمود حجتی وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی اعتماد کردند. محمود حجتی که به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی از سوی رییس جمهور به مجلس معرفی شده بود، با 177 رای موافق، 81 رای مخالف و 26 رای ممتنع، از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفت.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با 201 رای موافق به تصدی حجت‌الاسلام پورمحمدی به عنوان وزیر دادگستری رای مثبت داد. مجلس شورای اسلامی در مورد حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی به عنوان وزیر دادگستری رای‌گیری کرد که با 201رای موافق،19 رای ممتنع و 64 رای مخالف وی به عنوان وزیر دادگستری کابینه یازدهم از مجلس رای اعتماد گرفت. کل آرا ماخوذه 284 رای بود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با 269 رای موافق به دهقان به عنوان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رای اعتماد دادند. حسین دهقان که به عنوان وزیر پیشنهادی برای وزارتخانه دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از سوی رییس جمهور به مجلس معرفی شده بود، با 269 رای موافق، 10 رای مخالف و5 رای ممتنع، وزیر دفاع شد.

سید حسن هاشمی با رای نمایندگان به عنوان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای چهارسال انتخاب شد. سید حسن هاشمی با 260رای موافق، 18رای مخالف و6رای ممتنع برای یک دوره چهارساله به عنوان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انتخاب شد.کل آرای ماخوذه در این رای‌گیری 284 رای بود.

باس آخوندی با 159 رای موافق به عنوان وزیر راه و شهرسازی انتخاب شد. عباس آخوندی با 159 رای موافق، 107 رای مخالف و 18 رای ممتنع به عنوان وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم انتخاب شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با 199 رای موافق به نعمت زاده به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن، تجارت رای اعتماد دادند. محمدرضا نعمت‌زاده که توسط رییس جمهور به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به مجلس معرفی شده بود، با 199 رای موافق، 60رای مخالف و 24 رای ممتنع، از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفت. کل آرای ماخوذه 283 رای بود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری رای اعتماد ندادند.جعفر میلی‌منفرد که به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری از سوی رییس جمهور به مجلس معرفی شده بود، با 162 رای مخالف، 105 موافق و 15 رای ممتنع، نتوانست از مجلس رای اعتماد بگیرد.

نمایندگان مجلس برای تصدی وزارت کشور به عبدالرضا رحمانی فضلی رای اعتماد دادند. رحمانی فضلی از مجموع 284 رای ماخوذه نمایندگان، با 256 رای موافق و 19 رای مخالف 9 رای ممتنع رای اعتماد نمایندگان مجلس را برای تصدی وزارت کشور به دست آورد.

بیژن زنگنه،‌ گزینه پیشنهادی رییس جمهور برای وزرات نفت، با 166 رای موافق،‌13 ممتنع و 104 مخالف با کسب اعتماد نمانیدگان مجلس نهم،‌ به وزرات نفت باز گشت.

حمید چیت‌چیان با رای نمایندگان مجلس، وزیر نیرو شد. وزیر پیشنهادی نیرو با کسب 272 رای موافق و 7 رای مخالف 5 رای ممتنع از مجموع 284 رای تصدی وزارت نیرو را در دست گرفت.

  • مسعود سلطانی فر: رای اعتماد نگرفت

مسعود سلطانی‌فر با 148 رای مخالف نتوانست اعتماد مجلس را برای تصدی پست وزارت ورزش و جوانان کسب کند. نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بررسی صلاحیت مسعود سلطانی‌فر به عنوان وزیر ورزش و جوانان با 117 رای موافق، 18 رای ممتنع و 148رای مخالف به وی رای اعتماد نداد.

مجلس به وزیر پیشنهادی فرهنگ، علی جنتی رای اعتماد داد. جنتی از مجموع 284رای، با 234 رای موافق و 36رای مخالف و 12 رای ممتنع برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب شد.

کد خبر 227147
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز