نمایندگان مجلس در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی، ۳ وزیر پیشنهادی برای وزارتخانه‌های اقتصادی را نیز مورد بررسی قرار دادند.

موافقان و مخالفان به همراه وزرای پیشنهادی وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ جهاد کشاورزی؛ راه و شهرسازی به ایراد سخن پرداختند. علی ربیعی در دفاع از برنامه‌های خود در صحن علنی مجلس اظهار داشت: اساس و ترجمان اعتدال‌گرایی در این وزارتخانه در حوزه روابط کار و اشتغال است که شایسته سه‌جانبه‌گرایی است و امیدوارم سند این سه‌جانبه‌گرایی در روزهای نخست کار، پخته‌ و کارشناسی‌تر به مجلس ارائه شود. تسهیل فضای گفت‌وگو با شرکای اجتماعی و تقویت تشکل‌های کارگری و کارفرمایی باید صورت گیرد و این وزارتخانه نیز از آنها حمایت می‌کند.

وی گفت: معتقدم که اشتغال تنها محصول پاشیدن بذر پول در زمین اقتصاد نیست، گرچه پول در بدترین حالت شرط لازم است، اما در شرایط فعلی و درصورت تحقق ثبات سیاسی، روشن بودن افق‌ سیاست‌ها با تضمین حقوق مالکیت و مبارزه با فساد، می‌توان دولت پاک را به جلو برد و می‌توانیم سیاست‌های پیشرفت‌گرا را پیش ببریم و شغل در کشور ایجاد کنیم. محمود حجتی وزیر پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی در دفاع از برنامه‌های خود گفت: امروز با بحران آب در کشور روبه‌رو هستیم و باید برنامه‌ریزی‌ها درچارچوب همین میزان آب موجود باشد.

وی گفت: پایش واردات و صادرات محصولات در راستای حمایت منطقی از تولید باید مورد توجه قرار گیرد. وی افزود: باوجود همه محدودیت‌هایی که در بخش کشاورزی داریم، هزینه آب و خاک در کشور ما برای محصولات کشاورزی خیلی بالاتر از اغلب کشورهای تولیدکننده محصولات کشاورزی است. کمبود شدید کودشیمیایی، کمبود بذر، کمبود خوراک دام و طیور از مسائلی است که هم اکنون با آن روبه‌رو هستیم.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی نیز اعلام کرد: باید برای 3دهک پایین جامعه مسکن مهر ساخته شود. عباس آخوندی با طرح پرسشی گفت: سؤال اینجاست که آیا مسکن مهر تمام سیاست مسکن کشور است یا مسکن اقشار متوسط هم باید در دستور باشد؟ وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی آمار یکی از مخالفان را اشتباه خواند و گفت: کل مسکن مهر 2میلیون و 100هزار واحد است که 800هزار واحد نیمه کاره باقی مانده است که با مشکلات زیربنایی فراوانی دست به گریبان است.

کد خبر 227076
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز