چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: اتحادیه اروپا با ابراز نگرانی شدید از کشتار مردم در حمله امروز نیروهای نظامی مصر از مقامات این کشور خواست تا از خشونت‌های بیشتر جلوگیری کنند.

به گزارش فارس، در پی ناآرامی‌‌ها در قاهره، اتحادیه اروپا از کشته‌شدن شماری در این کشور به شدت ابراز نگرانی کرد و از مقامات مصری خواست تا از (خشونت‌های) بیشتر جلوگیری کنند.

«مایکل‌مان» سخنگوی «کاترین اشتون» مسئول سیاست‌خارجی اتحادیه اروپا در این مورد گفت: گزارش‌ها درباره مرگ و زخمی شدن عده‌ای بسیار نگران‌کننده است. ما معتقدیم که خشونت‌ها منتهی به هیچ راهکاری نخواهد شد و از مقامات مصر می‌خواهیم که خویشتندار باشند.

همزمان آلمان نیز همه طرف‌ها را به خویشتنداری در خشونت‌ها فراخواند.

در پی برکناری مرسی با دخالت ارتش در 30 ژوئن، حامیان وی و گروه اخوان المسلمین در اعتراض به این اقدام نیروهای امنیتی و در دفاع از مشروعیت رئیس جمهور منتخب نزدیک به دو ماه در میدان‌های رابعه العدویه و النهضه تحصن کرده بودند.

وزارت کشور مصر در طول چند هفته گذشته بارها به حامیان مرسی هشدار داده بود که این میدان‌ها را تخلیه کنند و به اعتراض‌های خود پایان دهند که با مقاومت معترضان روبرو شد.

امروز نیروهای ارتش مصر در اقدامی غافلگیر کننده برای پایان دادن به تحصن طرفداران رئیس‌جمهور برکنار شده این کشور در دو میدان «رابعة العدویة» و «النهضة» وارد عمل شده‌اند.

کد خبر 227047
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز