چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۵:۴۴
۰ نفر

گروه ادب و هنر: کمتر از یک روز پس از اعلام خبر حضور ۲ خواننده خارجی در پنجمین جشنواره موسیقی مقاومت، سرپرست دفتر موسیقی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی اعلام کرد که مرات ککیلی خواننده ترکیه‌ای و طراد خواننده لبنانی از ابتدا هم قرار نبود که در جشنواره موسیقی مقاومت حضور داشته باشند.

این خبر از زمانی عجیب می‌شود که بدانیم قبلا هم این خبر نه از سوی یک مقام رسمی جشنواره بلکه از سوی روابط عمومی جشنواره با ذکر دلایل حضور این خواننده اعلام شده بود با این حال علیرضا پاشایی از ناهماهنگی‌ها سخن گفت و با تأیید لغو کنسرت 2خواننده بین‌المللی در چارچوب بخش جنبی پنجمین جشنواره موسیقی مقاومت در گفت‌وگو با مهر افزود: طبق تصمیمی که در شورای سیاستگذاری جشنواره گرفته شد، بنا شد که بخش بین‌الملل جشنواره موسیقی مقاومت سال آینده در چارچوب کاملا برنامه‌ریزی‌شده به شکل منسجم و نه غیرجنبی میزبان علاقه‌مندان موسیقی باشد. اما نکته عجیب‌تر این است که 21مردادماه یعنی در دومین نشست مطبوعاتی جشنواره موسیقی مقاومت محمد گلریز از روند و رایزنی‌هایی سخن گفت که بتوانند از گروه‌های موسیقی خارجی دعوت کنند.

به گفته دبیر جشنواره طراد خواننده لبنانی و مرات ککیلی خواننده ترکیه‌ای برای حضور در جشنواره دعوت شدند تا در این دوره با موضوع بیداری اسلامی، اسلام و پیامبر(ص) قطعاتی را اجرا کنند. حضور این دو خواننده تحقق وعده بین‌المللی شدن جشنواره موسیقی مقاومت بود که سال‌ها داده می‌شد، با وجود این پاشایی درباره اعلام رسمی دبیر جشنواره در دومین نشست خبری درباره حضور مرات ککیلی خواننده صاحب‌نام ترکیه‌ای و طراد خواننده لبنانی یک روز بعد از نشست اعلام کرد: متأسفانه بعضی اوقات یکسری ناهماهنگی‌هایی اتفاق می‌افتد که باعث بروز این اتفاق می‌شود.

از این‌رو من حضور این دو خواننده در جشنواره را که از همان ابتدا هم قرار قطعی برای حضور نداشتند تکذیب می‌کنم و بار دیگر تأکید می‌کنم که درصورت برنامه‌ریزی‌هایی که انجام خواهد گرفت بخش بین‌الملل جشنواره سال آینده در قالب منسجم و منظم تری برگزار می‌شود. ناهماهنگی جشنواره زمانی سؤال‌برانگیز می‌شود که در این دوره بارها مسئولان برگزاری جشنواره از کیفیت کارها و جشنواره سخن گفته بودند و از سوی دیگر فروش بلیت این کنسرت هم شروع شده بود. پیش از این هم پاشایی برخلاف گفته‌های برگزار‌کننده کنسرت اجرای «سوئیت سمفونی خلیج‌فارس» به رهبری شهداد روحانی در جشنواره موسیقی مقاومت را رد کرده بود. کنسرتی که قرار بود در 24 و 25 مردادماه همزمان با ایام جشنواره مقاومت در برج میلاد برگزار شود که در نهایت مسئولان این کنسرت ترجیح داده‌اند که این کنسرت در ایام دفاع‌مقدس و در شرایط شایسته با نام بزرگ خلیج‌فارس برگزار شود.

کد خبر 226936

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز