معرفی دکتر محمدعلی نجفی برای تصدی پست وزارت آموزش و پرورش از سوی دکتر روحانی‌ رئیس‌جمهور برای اخذ رأی اعتماد به مجلس شورای اسلامی، با حمایت گسترده فرهنگیان، نخبگان، دانشگاهیان و اقشار مختلف مردم روبه‌رو شده و موجی از امید به پیشرفت و توسعه نظام تعلیم و تربیت ایجاد کرده است.

رای اعتماد وزارت - دولت روحانی

سه شنبه 22 مرداد نیز احمد مسجدجامعی، رسول خادم، حبیب کاشانی و حمزه شکیب، 4 عضو دیگر شورای شهر تهران در پایان جلسه این شورا در جمع خبرنگاران حمایت خود را از دکتر نجفی، گزینه معرفی‌شده رئیس‌جمهور برای پست وزارت آموزش و پرورش اعلام کردند. پیش‌تر نیز علیرضا دبیر و هادی ساعی، 2عضو دیگر شورای شهر تهران، از معرفی دکتر نجفی برای وزارت آموزش و پرورش اعلام حمایت کردند.

به‌دور از هیجان‌زدگی و سیاست‌بازی

احمد مسجدجامعی، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به 6سال سابقه همکاری با دکتر محمدعلی نجفی در شورای شهر تهران گفت: حضور دکتر نجفی در دولت یازدهم می‌تواند زمینه گسترش مناسبات آموزش و پرورش با مدیریت شهری را فراهم کند.

وی با بیان اینکه دکتر نجفی همواره 2 وجهه متفاوت را از خود بروز داده است، افزود: ایشان از یک‌سو به‌دلیل وجهه شخصیتی خود، شخصیتی سیاسی داشته، ولی موفق شده ارتباطی کامل با سلایق و تفکرات مختلف ایجاد کند و این نقطه قوت کاری او بوده است. همچنین در عین حال توانسته در حوزه‌های مختلف با ارائه نظرات کارشناسی، تفکری مستقل را از خود نشان دهد. عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه در این سال‌ها همواره آموزش و پرورش به لحاظ آشنایی با مسائل نظام آموزش و پرورش، یکی از دغدغه‌های اصلی نجفی بوده است اظهار کرد:

افزایش اعتبارات حمایتی شهرداری به 20 میلیارد تومان یکی از نتایج حمایت‌های وی بوده است. به گفته مسجد‌جامعی، همکاری با زیرمجموعه‌های آموزش و پرورش برای شروع بی‌دغدغه سال تحصیلی جدید در مهرماه، تدوین کتب درسی جدید و محتوای آنها و نیز ورود محتوای آموزش شهروندی به کتاب‌های درسی یا موضوع شهردار مدرسه از اقدامات حائز اهمیت دکتر نجفی در شورای شهر تهران به‌عنوان مسئولیت‌های فراکمیسیونی بوده است.

رفتار مدبرانه و هوشمندانه

رسول خادم، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز با تأکید بر اینکه حضور دکتر نجفی در کمیسیون برنامه و بودجه فرصتی بزرگ برای این کمیسیون بود، گفت: نوع نگرش دکتر نجفی به مسائل کاملا مدیریتی و خاص بوده و در همه موارد و مصوبات شورا، مسئله آموزش و پرورش جزو دغدغه‌های اصلی وی بوده است.

وی با بیان اینکه بودجه حمایتی شهرداری از آموزش و پرورش شهر تهران طی چند سال اخیر چند برابر شده است، افزود: بودجه حمایتی شورای شهر تهران از آموزش و پرورش از سال 89 تا 92 حدود 6.5 میلیارد تومان بوده است و بخش قابل توجهی از این افزایش بودجه و موضوعات پیگیری شده مربوط به جدیت ایشان در پیگیری مسائل آموزش و پرورش بوده است که گاهی اوقات این پیگیری‌ها تا کف خیابان هم ادامه داشت.

نگاه غیرسیاسی

حمزه شکیب، رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران نیز گفت: به‌عنوان یک ایرانی و شهروند فکر می‌کنم لازم است در مورد 6 سال تجربه همکاری با آقای نجفی برای مردم و نمایندگان توضیحاتی بدهم. وی با یادآوری اینکه اختیار انتخاب آقای نجفی برای پست وزارت آموزش و پرورش در نهایت با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است افزود:

ما هم می‌توانیم نظرمان را در مورد همراهی با وی در این 6سال ارائه کنیم، چرا که در این مدت نگاه وی در همه مسائل کاملا کارشناسی بوده و اگر چه در بسیاری از موارد خط‌کشی‌های سیاسی ما در شورا با هم متفاوت بوده است، ما همیشه براساس نظرات کارشناسی صحبت کرده‌ایم و نظرات او نیز براساس خط‌کشی‌های سیاسی اعلام نشده و حتما درصورت رأی اعتماد نمایندگان مجلس، دکتر نجفی از همه ظرفیت‌ها در این وزارتخانه استفاده خواهد کرد.

رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران با اشاره به تجربه 6 ساله نجفی در شورای شهر تهران اظهار کرد: سوابق و تجربیات دکتر نجفی در وزارت علوم، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و وزارت آموزش و پرورش، ‌ یقینا برای حضور در وزارت آموزش و پرورش مؤثر واقع می‌شود.

شکیب تأکید کرد: نجفی همواره نگاهی همزمان به مسائل سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دارد و این نوع نگاه برای مدیریت بسیار سازنده و مفید است، ضمن اینکه در طول این سال‌ها و ارتباط ما با فرهنگیان در سطح شهر تهران، همواره فرهنگیان از او به نیکی یاد می‌کنند. عضو شورای شهر تهران با اشاره به برخی اظهارنظرها درباره دکتر نجفی در صحن مجلس افزود: درباره مسائل سیاسی نیز باید گفت آقای نجفی در دوره فتنه با تدبیر و هوشمندانه از این دوره عبور کرد و باور وی به نظام و ولایت فقیه چیزی است که برای همه ما همکارانش در شورای اسلامی شهر تهران کاملا محرز شده است.

مقید به رهبری و شیفته خدمت

حبیب کاشانی، دیگر عضو شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه نجفی همچون بسیاری از مسئولان و اعضای شورای شهر تهران، بچه جنوب شهر و محله سلسبیل است گفت: دکتر نجفی در این سال‌ها و پس از ادامه تحصیلات، فرصت‌های خوبی برای کار و تحصیل در خارج از کشور داشته است ولی به کشور خود بازگشته تا به مردم خدمت کند. وی تصریح کرد: فکر می‌کنم توانایی‌ها و شخصیت دکتر نجفی بسیار بیش از یک وزیر می‌تواند مؤثر واقع شود و شاید می‌توانست در حد معاون رئیس‌جمهور مطرح شود.

کاشانی افزود: نجفی همیشه در امور مختلف با نظر کارشناسی و با رعایت انصاف صحبت کرده است و مطمئن هستم که این نوع رفتار را قطعا در تعامل با مجلس و دولت نیز در آینده رعایت خواهد کرد. وی با بیان اینکه می‌توانم قسم یاد کنم که دکتر نجفی از نظر ولایت نیز کاملا مقید است گفت:

برنامه‌های زیارتی وی به مشهد مقدس و کربلای معلی و حج قطع نشده و من هیچ نقطه ضعفی از این لحاظ در وی ندیده‌ام. عضو شورای شهر با بیان اینکه همه این حرف‌ها را به خاطر دلم و باور خودم بیان می‌کنم و نیازی به نان قرض‌دادن به آقای نجفی نمی‌بینم اظهار کرد: فکر می‌کنم لازم است دوستان نماینده مجلس این شفاف‌سازی را بشنوند، البته قطعا آنها نیز می‌دانند که من با صداقت حرف می‌زنم و از تجربه چند ساله‌ام با آقای نجفی در شورا می‌گویم که جز خیر و برکت از او ندیده‌ام و امیدوارم همه سعی کنیم که مردم با اقدامات دولت جدید از یأس و ناامیدی دور شوند و همه باید به دولت جدید کمک کنند.

کد خبر 226891
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز