گروه حوادث: ۲ دختر انگلیسی برای دریافت دستمزد ۸هزار پوندی، بسته‌های کوکائین را در ساک هایشان جاسازی کردند تا آنها را از پرو به اسپانیا قاچاق کنند اما در فرودگاه دستگیر شدند.

حوادث خارجی

سه‌شنبه هفته گذشته، زمانی که مأموران پلیس فرودگاه شهر لیما در پرو، سرگرم بررسی وسایل همراه مسافران بودند، به 2 دختر انگلیسی که قصد سفر به اسپانیا را داشتند مشکوک شدند. 2 دختر جوان ساک‌های بزرگی همراه داشتند که داخل آنها، تعدادی بسته مواد غذایی به چشم می‌خورد. مأموران که حدس می‌زدند داخل بسته‌ها مواد‌مخدر جاسازی شده باشد، به بررسی آنها پرداختند و متوجه شدند که در داخل برخی از آنها کوکائین جاسازی شده است.

با کشف 6کیلو کوکائین از هر یک از ساک‌ها، هر دو دختر 19و 20ساله به نام‌های اسکات ملیسا رید و میشلا مک کالوم، دستگیر شدند و همراه 12کیلو کوکائین کشف شده از آنها در اختیار دادگاه قرار گرفتند. سرگرد سیسلا، از پلیس شهر لیما در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که این دو دختر زمانی که در رستورانی در اسپانیا مشغول کار بوده‌اند از سوی باندهای قاچاق کوکائین شناسایی شده بودند.

سردسته‌های این باندها به هر کدام از آنها پیشنهاد کرده بودند که در ازای دریافت 8هزار پوند و گذراندن چند روز تعطیلات در پرو با هزینه آنها، بسته‌های مواد غذایی را از این کشور به اسپانیا منتقل کنند و این دو دختر نیز فریب آنها را خورده بودند. به گفته وی، ارزش 12کیلو کوکائینی که متهمان قصد انتقال آن به شهر مادرید را داشته‌اند، 1.5 میلیون پوند است. یکی از متهمان در بازجویی‌ها به پلیس گفته است که آنها از وجود بسته‌های کوکائین در ساکشان خبر نداشته‌اند. این دو نفر اگر گناهکار شناخته شوند، به تحمل 25سال زندان محکوم می‌شوند و در حال حاضر و تا شروع جلسات دادگاه، در زندان لیما به‌سرمی‌برند.

کد خبر 226887
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز